استخراج رمزارزها در چین کاملا مسدود شد

دولت چین پس از افزایش تنش‌ها با آمریکا در دوره ریاست جمهوری ترامپ، رویکرد جدیدی را نسبت به تجارت خارجی و یوآن پیش گرفت. به همین دلیل دولت چین هر عاملی مثل رمزارزها را رقیبی برای یوآن و مانعی در راه رسیدن به هدف خود می‌داند. به نظر برخی کارشناسان حوزه رمزارزها، به همین جهت دولت چین یوآن دیجیتال را مطرح کرد تا قدرت پول ملی خود را در مقابل دیگر ارزهای دیجیتال را حفظ کند.

در حال حاضر قیمت یوآن چین در بازار ارز ایران به 4 هزار و 265 تومان رسیده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، چین همچنان قوانین سختگیرانه خود را درباره رمزارزها اجرا می‌کند و در حال حاضر هم استخراج ارزهای رمزنگاری شده را به پیش نویس لیست صنایعی که سرمایه گذاری در آن‌ها محدود یا ممنوع اعلام شده، اضافه کرده است.

بیشتر بخوانید:

«فهرست منفی چین» جزئیات بخش‌ها و صنایعی را نشان می‎دهد که برای سرمایه گذاران چینی و خارجی ممنوع قلمداد می‌شود. کمیسیون ملی توسعه و اصلاحات چین اعلام کرده که پیش نویس این فهرست از 113 مورد در سال 2020 به 117 مورد در سال جاری افزایش پیدا کرده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

نهادهای نظارتی چین امسال قوانین سختگیرانه‌ای را نسبت به استخراج و معامله رمزارزها اعمال کردند. این مسائل باعث شده تا کاربران چینی ارزهای دیجیتال با مشکلات عمده‌ای مواجه شوند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *