چین به دنبال تسلط بر دنیا

پیشرفت چین در عرصه‌ی هوش مصنوعی، فن‌آوری‌های پیشرفته و سایبری، گواه آن است که به زودی آمریکا را از میدان به در می‌کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، نیکولاس چایلان مدیر سابق پنتاگون معتقد است: چین توانست با پیشرفت و موفقیت در برنامه‌های سایبری و فن‌آوری رقیب خود آمریکا را از میدان خارج کند. چایلان بیان کرد: آمریکا در تمام حوزه‌های فن‌آوری به چین باخته است و نهادهای دفاعی این کشور نسبت به چین در سطح پایین‌تری قرار دارند. وی چندی پیش در پی سرعت پایین تحولات فنی ارتش آمریکا از سمت خود کناره‌گیری کرد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط تسنیم و به نقل از فایننشال تایمز منتشر شده، آمده است: نیکولاس چایلان، در اولین مصاحبه خود پس از استعفایش از وزارت دفاع آمریکا گفت: شکست آمریکا در واکنش به تهدیدات سایبری چین آینده آمریکا را به خطر انداخته است.

وی در این مصاحبه گفت: ما در 15 تا 20 سال آینده هیچ شانسی برای رقابت با چین نخواهیم داشت. به اعتقاد من در حال حاضر نیز این مبارزه به نفع چین پایان یافته است.

چایلان 37 ساله که سه سال در تلاش بود تا امنیت سایبری پنتاگون را تقویت کند، به عنوان مدیر ارشد نرم افزار در نیروی هوایی آمریکا گفت که پکن به سمت تسلط کامل بر عرصه فن‌آوری دنیا حرکت می کند و دلیل این موضوع پیشرفت‌های این کشور در عرصه هوش مصنوعی، علوم کامپیوتر و توانمندی‌های سایبری است.

به اعتقاد این مدیر آمریکایی چنین فن آوری‌هایی به مراتب حساس‌تر و خطرناک‌تر از حوزه سخت افزاری مانند جت‌های جنگنده نسل پنجم اف 35 است.

چایلان با تاکید بر روی این مسئله که چین به دنبال تسلط بر آینده دنیا، کنترل رسانه و ژئوپولتیک است گفت که سامانه‌های دفاع سایبری آمریکا در برخی دپارتمان‌های دولتی در سطح کودکستان است.

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *