گواندونگ اولین اوراق قرضه یوآنی را در ماکائو منتشر کرد

گواندونگ موفق به انتشار اولین اوراق قرضه‌ی یوآنی دولتی در ماکائو شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، اولین اوراق قرضه‌ی یوآنی دولتی گواندونگ که در ماکائو منتشر شده در تاریخ 12 اکتبر سال 2021 به میزان 2.2 میلیارد یوآن (344 میلیون دلار) بود که نخستین فروش مستقیم بدهی‌های دولت استانی به ماکائو است. گفتنی است این مورد اولین اوراق قرضه‌ای است که توسط دولت محلی سرزمین اصلی چین در ماکائو به فروش می‌رسد. این موضوع موجب گسترش روابط و همکاری‌های مالی مرزی میان گواندونگ و ماکائو شده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط کانال تلگرامی اخبار جنوب چین منتشر شده، آمده است: فروش این اوراق باعث جذب سرمایه‌گذاران از سرزمین اصلی چین، هنگ کنگ، تایوان و کشورهای خارجی از جمله برزیل، استرالیا و ژاپن شده است. سررسید این اوراق سه ساله است و در آموزش، فناوری و کشاورزی سرمایه‌گذاری می‌شود.

ماه گذشته، چین طرحی برای ایجاد منطقه همکاری عمیق گواندونگ و ماکائو صادر کرد. این طرح بر ایجاد سیستم جدید یکپارچه با ماکائو با گشایش اقتصادی سطح بالا تأکید داشته و اقدامات نوآورانه‌ای در زمینه مدیریت مالی مرزی ارائه خواهد داد.

در عین حال، تحت مجموعه‌ای از اقدامات اصلاحی و نوآوری در گذشته، بخش مالی هنگچین در جوهای طی چند سال گذشته به پیشرفت چشمگیری دست یافته است.

از سال 2009 تا 2020، ارزش افزوده بخش مالی هنگچین از 30 میلیون یوان (4.7 میلیون دلار) به 14 میلیارد یوان (2.2 میلیارد دلار) افزایش یافته، سرمایه ثبت‌شده شرکت‌های مالی از 1 تریلیون یوان (156 میلیارد دلار) فراتر رفته و مقیاس دارایی موسسات مدیریت ثروت از 3 تریلیون یوان (469 میلیارد دلار) فراتر رفته است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *