شش ماه زندگی سه فضانورد چینی در فضا

سه فضانورد چینی قرار است به مدت شش ماه در ایستگاه فضایی در حال ساخت چین بمانند، این طولانی‌ترین ماموریت فضایی سرنشین‌دار این کشور است.

به گزارش تجارت ایران و چین، سه فضانورد چینی به مدت شش ماه قرار است در ماموریت فضایی “شنزو_13” شرکت کنند. این فضانوردان این مدت را در ایستگاه فضایی در حال ساخت چین می‌مانند. این طولانی‌ترین ماموریت فضایی چین است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاري صداوسيما منتشر شده، آمده است: غول اقتصادی آسیایی که پیش از این در زمینه ماموریت‌ها و اکتشافات فضایی از آمریکا، روسیه یا اروپا عقب‌تر بود، در حال اجرای یک برنامه فضایی بلند پروازانه است. چین در چارچوب همین برنامه فضایی توانسته است کاوشگر به ماه و مریخ بفرستد و سیستم جی پی اس خاص خود را راه اندازی کند.

بیشتر بخوانید:

یک مقام آژانس فضایی چین که مسئولیت رسیدگی به ماموریت‌های فضایی سرنشین دار است‏، روز پنجشنبه اعلام کرد خدمه شنژو ۱۳ روز شنبه ساعت ۱۲ و ۲۳ دقیقه به وقت محلی (روز جمعه ساعت ۱۶ و ۲۳ دقیقه به وقت گرینویچ) از پایگاه جیوکوان در صحرای گوبی واقع در شمال غربی چین عازم فضا خواهند شد.

این سه فضانورد قرار است به ایستگاه فضایی در حال ساخت چین ملحق شوند. تیانه Tianhe (هارمونی آسمانی) یکی از سه ماژولی است که چین برای ساخت ایستگاه فضایی خود طراحی کرده است. دو ماژول دیگر هنوز به فضا ارسال نشده اند.

ماموریت فضانوردان چینی اساسا پیگیری روند ساخت ایستگاه فضایی و بررسی تجهیزات مختلف آن خواهد بود. آن‌ها همچنین در طول اقامت خود در فضا دو یا سه راهپیمایی فضایی خواهند داشت.

هر سه فضانورد چینی که در این ماموریت حضور دارند، پرسنل نظامی و اعضای حزب کمونیست چین هستند.

اقامت آن‌ها در فضا دو برابر رکورد قبلی ماموریت سرنشین دار چین در فضا خواهد بود. ماموریت قبلی در ماه سپتامبر تحت عنوان شنژو ۱۲ صورت گرفت و اقامت فضانوردان چینی در فضا سه ماه طول کشید.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *