حضور مدیر اجرایی هنگ کنگ در نمایشگاه کانتون 

همزمان با افتتاح یکصدو سی‌امین نمایشگاه صادرات و واردات چین _گوانجو (نمایشگاه کانتون)، مدیر اجرایی هنگ‌کنگ نیز در این مراسم شرکت کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، کری لام مدیر اجرایی هنگ‌کنگ برای شرکت در مراسم افتتاحیه یکصدوسی‌امین نمایشگاه صادرات و واردات چین_گوانجو به این استان سفر کرد. وی در مصاحبه خود با رسانه‌های جنوب چین از اشتیاق خود در خصوص حضور در نمایشگاه صحبت کرد و در ادامه گفت: واردات و صادرات هنوز بخش مهمی از اقتصاد هنگ کنگ است و به همین دلیل فرصت های ارائه شده توسط نمایشگاه کانتون برای ما مهم می باشد”.

وی افزود: که تحت تأثیر مدل برگزاری همزمان نمایشگاه آنلاین و حضوری قرار گرفته است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید.

در گزارشی که توسط کانال تلگرامی اخبار جنوب چین منتشر شده، آمده است: هنگ کنگ در گذشته یک مرکز تولید بود و کالاهای زیادی برای صادرات وجود داشت. بعدها، بسیاری از کارخانه های هنگ کنگ به گواندونگ نقل مکان کردند و محصولات در سرزمین اصلی چین تولید و به هنگ کنگ صادر شد.

کری لام ضمن ارائه آمارهایی از حجم تجارت خارجی هنگ کنگ گفت: “ارزش واردات و صادرات کالا از هنگ کنگ در هشت ماهه نخست امسال 6.5 تریلیون دلار هنگ کنگ (835 میلیارد دلار) بود که یک رکورد بی سابقه است.

از یک سو، سرزمین اصلی چین به دلیل کنترل مطلوب همه گیری تولید خود را از سر گرفته است. از سوی دیگر، تقاضا برای کالا در سطح بین المللی وجود دارد.”

بیشتر بخوانید:

رئیس اجرایی هنگ کنگ تأکید کرد که منطقه خلیج بزرگ گوانگدونگ-هنگ کنگ-ماکائو (GBA) نقش مهمی در توسعه کلی چین دارد.

وی افزود: “شهرهای گواندونگ مانند شنزن و هنگ کنگ مکمل یکدیگر هستند و در آینده فضای زیادی برای همکاری وجود دارد که می‌تواند فرصت های فوق العاده ای را نیز به همراه داشته باشد. همکاری بین گواندونگ و هنگ کنگ یک همکاری همه جانبه خواهد بود.”

وی ابراز امیدواری کرد که هنگ کنگ و گواندونگ بتوانند در آینده به طور مشترک منابع مالی سبز را توسعه دهند. هدف چین این است که میزان انتشار CO2 کاهش یابد و صنعت مالی مانند انتشار اوراق سبز می تواند در این امر سهیم باشد.

شنزن اخیراً در هنگ کنگ اوراق قرضه منتشر کرده است که بخشی از آن اوراق سبز است. خانم لام گفت: “من فکر می‌کنم بورس هنگ کنگ (HKEX) می تواند همکاری خود را با بورس آتی گوانگجو (GFEX) بیشتر کند.”

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *