موسس علی بابا از چین رفت

سفر جک ما، موسس علی بابا به اروپا سروصدای زیادی ایجاد کرد. برخی اعمال محدویت و فشارهای دولت چین به شرکت‌های اینترنتی مانند علی بابا را دلیل رفتن این شخص می‌دانند.

به گزارش تجارت ایران و چین، جک مایِ 57 ساله موسس علی بابا  پس از توقف کوتاه در هنگ‌کنگ به اسپانیا سفر کرده است. دلیل این سفر  را سلسله کارهای اداری نظیر تور صنعت کشاورزی و فناوری محیط زیستی به اروپا اعلام کردند. این در حالی است که سخنگوی علی‌بابا هنوز در رابطه با مکان حضور جک ما چیزی نگفته است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط خبرگزاری ایتنا و به نقل از ایسنا منتشر شده، آمده است: دولت چین از یک سال پیش اصلاحات گسترده‌ای را در بخش خصوصی کلید زد و مانع عرضه اولیه عمومی سهام شرکت آنت گروپ شد که زیرمجموعه علی بابا بوده و توسط جک ما تاسیس شده است.

همچنین تحقیقات ضد انحصارطلبی علیه علی بابا به اتهام سوءاستفاده از قدرت بازار به جریان افتاد. جک ما که معمولا شخصیت برجسته‌ای است، به یک باره برای ماه‌ها از دید همه ناپدید شد.

غیبت وی گمانه‌زنی‌های زیادی را درباره سرنوشتش برانگیخت به خصوص که چهره های برجسته متعددی پس از اختلاف با مقامات چین ناپدید شده بودند.

کارزار حزب کمونیست چین اهداف دیگری را شامل غول تحویل میتوآن و شرکت‌های آموزشی خصوصی را هدف گرفت. علی بابا ۲.۸ میلیارد دلار جریمه ضد انحصارطلبی پرداخت کرد و قول داد شیوه‌هایش را اصلاح کند.

بر اساس گزارش رویترز، با انتظار سرمایه گذاران برای پایان یافتن موج سرکوبی و برخورد دولت با انحصارطلبی شرکت‌ها، ارزش سهام علی بابا و به طور کلی سهام فناوری چین صعود کرده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *