افت شدید سهام علی بابا

شرکت‌های تکنولوژی در چین، با محدودیت و سخت‌گیری دولت این کشور مواجه شدند. در پی انتشار خبری مبنی بر خروج موسس علی بابا از چین، حال گزارشی درباره افت شدید سهام این گروه منتشر شده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، مقامات چینی برای مقابله با انحصارطلبی برای شرکت‌های اینترنتی محدودیت ایجاد کرده‌اند. این اقدامات سبب ریزش سهام یکی از بزرگترین شرکت‌های اینترنتی در این کشور شد. به طوری که ارزش سهام این گروه در طول سال گذشته 344.4 میلیارد دلار سقوط کرده است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری مهر و به نقل از راشاتودی منتشر شده، آمده است: در طول یک سال گذشته ارزش سهام این شرکت به تدریج اما به طور پیوسته کاهش یافته است. قیمت هر سهم علی‌بابا پس از رسیدن به رکورد تاریخی ۳۱۷.۱۴ دلار در اکتبر ۲۰۲۰، در ۱۴ اکتبر ۲۰۲۱ به پایین‌ترین رکورد تاریخ خود یعنی ۱۳۹.۶۳ دلار رسید.

هرچند در هفته گذشته ارزش سهام علی‌بابا با رشد اندکی مواجه شد با این حال همچنان ۴۴ درصد نسبت به اوج ثبت شده در سال ۲۰۲۰ پایین‌تر ماند.

بیشتر بخوانید:

سقوط سنگین سهام این شرکت سال گذشته پس از آن آغاز شد که دستگاه نظارت چین عرضه اولیه سهام شرکت زیرمجموعه علی‌بابا، گروه آنت، را متوقف کردند. این بزرگترین عرضه اولیه سهامی بود که در طول تاریخ بازارهای سهام متوقف شده است.

به علاوه یک تحقیقات آنتی‌تراست بر ضد این غول تکنولوژی آغاز شد که در نتیجه آن شرکت علی‌بابا ۲.۸ میلیارد دلار جریمه شد.

پکن پس از آن کنترل‌های خود بر این غول تکنولوژی را تشدید کرد و از علی‌بابا خواست تجارت تکنولوژی‌های مالی خود را دوباره سازماندهی کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *