منع ورود زغال سنگ استرالیا به چین

در حالی که چین از بحران انرژی رنج می‌برد، اما مقامات این کشور قصد ندارند ممنوعیت واردات زغال‌سنگ از استرالیا را بردارند.

به گزارش تجارت ایران و چین، بحران کمبود انرژی در چین این کشور را با مشکلات زیادی روبرو کرده است. خاموشی‌های گسترده در برخی از مناطق گواه این موضوع است. با اینحال چین قصد ندارد نسبت به لغو واردات زغال‌سنگ از استرالیا قدم بردارد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط تسنیم منتشر شده، آمده است: اوایل ماه جاری میلادی، دولت چین مقادیر ناچیزی از زغال سنگ استرالیا را در بنادر این کشور که به‌دلیل ممنوعیت واردات غیررسمی تقریباً از یک سال گذشته در گمرگ این کشور توقیف شده بود، ترخیص کرد.

تحلیلگر معدن و کالاهای انرژی در بانک مشترک المنافع استرالیا، در این باره گفت: گزارش‌ها مبنی بر اینکه مقادیر کمی از زغال‌سنگ استرالیا مجاز به ترخیص از گمرک چین بوده است، این گمانه‌زنی را افزایش داده است که مقامات چینی به دنبال کاهش ممنوعیت واردات زغال سنگ استرالیا هستند.

بیشتر بخوانید:

با این حال، این کارشناس معتقد است که مقامات چین محدودیت واردات زغال سنگ استرالیا را در زمستان امسال کاهش نخواهند داد.

سال گذشته، چین خرید زغال سنگ از تولیدکنندگان استرالیایی را به دلیل تنش های تجاری ناشی از حمایت کانبرا از تحقیقات بین المللی تحت حمایت ایالات متحده در مورد نقش چین در شیوع جهانی کرونا متوقف کرد.

پیش از این، استرالیا یک تامین کننده اصلی زغال سنگ به چین بود و تقریباً 38 درصد از واردات زغال سنگ حرارتی چین را به خود اختصاص می داد. محدودیت‌های تجاری پکن به سایر محصولت وارداتی از استرالیا نیز گسترش یافته است.

روری سیمینگتون، تحلیلگر ارشد شرکت وود مکنزی، نیز به رسانه‌ها گفت: هیچ نشانه‌ای مبنی بر اینکه چین به شرکت‌ها اجازه خرید محموله‌های جدید زغال سنگ استرالیا را بدهد، وجود ندارد.

 

انتهای پیام/

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *