کمک چین به کشور های در حال توسعه

در حالی که واکسيناسيون سراسری در بیشتر کشورها آغاز شد، شی جین‌پینگ از انتقال فناوری واکسن ضد کرونا به کشورهای درحال توسعه خبر داد.

به گزارش تجارت ایران و چین، شی جین‌پینگ رئیس‌جمهور چین در نشست گروه 20 که در رم تشکیل شد به صورت ویدیو کنفرانس  حضور داشت. وی بر لزوم ارسال فناوری تولید واکسن ضد کرونا به کشورهای در حال توسعه خبر داد.

وی همچنین در این نشست که با حضور 20 اقتصاد برتر شکل گرفت بر همکاری‌های چین با 16 کشور در زمینه تولید واکسن تاکید کرد و در ادامه گفت: ما بالغ بر ۱.۶ میلیارد دُز واکسن به سایر کشورها اهدا کردیم.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط ایرنا منتشر شده، آمده است: وی که به صورت ویدئو کنفرانس در این اجلاس سخرانی کرد، با اشاره به تمایل پکن برای بهبود دسترسی کشورهای درحال توسعه به واکسن کووید-۱۹ خواستار شناسایی و تائید واکسن‌هایی شد که در فهرست داروهای اضطراری سازمان جهانی بهداشت ثبت شده است.

بیشتر بخوانید:

رییس جمهوری چین با تاکید بر ضرورت انتقال فناوری تولید واکسن به کشورهای در حال توسعه، از تصمیم سازمان تجارت جهانی برای تعلیق مالکیت معنوی واکسن‌های کرونا حمایت کرد.

سازمان جهانی بهداشت تاکنون دو واکسن سینوفارم و سینواک چین را تائید کرده است.

اجلاس دو روزه سران ۲۰ اقتصاد بزرگ جهان ساعاتی پیش در شهر «رم» ایتالیا آغاز شد. تغییرات آب و هوایی، همه‌گیری کرونا و مشکلات اقتصادی به عنوان سه محور مهم این اجلاس عنوان شده است.

رم از دو روز پیش چهره امنیتی به خود گرفته است.

به گزارش وزارت کشور ایتالیا، بالغ بر ۵ هزار افسر پلیس مسئولیت حفاظت از امنیت اجلاس را برعهده دارند. این درحالیست که گروه‌های معترض قرار است طی ساعات آینده در چندین نقطه پایتخت تظاهرات کنند.

گروه ۲۰ یک مجمع بین‌المللی است که اعضای آن ۸۰ درصد اقتصاد جهان را در دست دارند. این گروه از سال ۱۹۹۹ به این سو هر ساله تشکیل جلسه داده و از ۱۳ سال پیش هم سران کشورها سالانه ملاقات می‌کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *