کاهش قیمت پلی‌ پروپیلن چین

در هفته‌ای که گذشت، بازار پلی‌پروپیلن چین روند نزولی خود را طی کرد. کارشناسان وضعیت بازار این مواد را مبهم دانسته‌اند.

به گزارش تجارت ایران و چین، کاهش قیمت پلی‌پروپیلن تحت تاثیر تقاضای ضعیف، انتظارات مازاد عرضه و پیش‌بینی آینده نزولی بازار کاهش یافت. کاهش پلی‌پروپیلن موسوم به pp رافیای CFR شرق دور آسیا با ۴۰دلار در هر تن کاهش، در طول هفته منتهی به ۲۰ اکتبر به ۱۲۷۰ دلار در تن رسید.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط دنيای اقتصاد منتشر شده، آمده است: میزان ریزش قیمت‌های دلاری کمتر از بهای این کالا در بازارهای محلی بود؛ زیرا قیمت‌های پیشنهادی فروشندگان خارجی همچنان بالاست و فعالان بازار دیدگاه‌‌‌های متفاوتی نسبت به آینده بازار دارند.

بیشتر بخوانید:

تاجران چینی همچنان وضعیت عملیاتی PP و تقاضای پایین‌‌‌دست را در میان محدودیت‌های مصرف انرژی رصد می‌کنند.

علت پیش‌بینی مازاد عرضه را نیز می‌توان در ضعیف بودن میزان تقاضای پایین‌‌‌دست و موجودی بالای PP جست‌وجو کرد. این احتمال نیز وجود دارد که با توجه به سیاست دولت در مورد قیمت زغال‌سنگ، قیمت PP بیشتر کاهش یابد.

در جنوب‌شرق آسیا نیز نظرات متفاوت بود؛ زیرا پیشنهادهای فروش، بالا و محدود بود، اما برخی از خریداران محتاط و منتظر شفافیت در بازار چین بودند.

با این حال، شاخص‌‌‌های خرید افزایشی بود. به نظر می‌رسد احیای تقاضا در این منطقه نیز به زمان بیشتری برای بهبود کامل نیاز دارد.

تقاضای پلی‌‌‌پروپیلن در هند و پاکستان در میان محدودیت پیشنهادهای فروش از خارج از کشور خوب بود که بار دیگر به افزایش قیمت‌ها منجر شد، اما در برابر قیمت‌های بالاتر مقاومت وجود داشت و برخی از پیشنهادها قابل قبول نبودند.

خریداران احتیاط بیشتری به خرج می‌دهند و بازارهای چین و جنوب شرق آسیا را از نزدیک زیر نظر دارند. تاخیر در ارسال کوپلیمر از سنگاپور همچنان باعث کمبود این ماده در هند شده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *