آمریکا و اتحادیه اروپا به دنبال مقابله با مازاد فولاد چین

در حاشیه‌ی دیدار آمریکا و اتحادیه‌ اروپا مقرر شد، اختلاف بر سر عوارض دوجانبه برداشته شود تا دو طرف تمرکز خود را بر مقابله با مازاد تولید در صنعت فولاد بگذارند.

به گزارش تجارت ایران و چین، این تصمیم آمریکا و اتحادیه اروپا شامل چین هم می‌شود که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان فولاد جهان است. وضع این قانون جدید در خصوص لغو عوارض در حمایت از هوای پاک نیز بوده است، تا از تولید بیش از حد این صنعت جلوگیری شود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: جو بایدن، رییس‌جمهور آمریکا در یک رویداد مشترک در رم با رییس کمیسیون اروپا و در حاشیه اجلاس گروه 20 گفت:« آمریکا و اتحادیه اروپا به یک پیشرفت بزرگ رسیده‌اند که به حل مشکل تغییرات جوی کمک کرده و از اشتغال در آمریکا و صنایع کشور حمایت می‌کند».

بیشتر بخوانید:

طبق این قرارداد، واشنگتن به کشورهای اتحادیه اروپا اجازه می‌دهد بدون عوارض، فولاد و آلومینیوم به آمریکا صادر کنند. این عوارض در 2018 توسط دولت ترامپ وضع‌شده بود.

اتحادیه اروپا هم در پاسخ عوارض تلافی‌جویانه بر محصولات آمریکا ازجمله قایق‌ و موتورسیکلت‌ را برمی‌دارد.

اما علاوه‌ بر برداشته شدن عوارض، آمریکا و اتحادیه اروپا در مورد خطر تغییرات جوی و مقابله با تولید بیش‌از حد در صنعت فولاد هم گفت‌وگو کردند که یکی از بزرگ‌ترین عوامل تولیدکننده دی‌اکسیدکربن در جهان است.

طبق این قرارداد، باید تولید پاک فولاد و آلومینیوم ارتقا یافته و مورد استفاده سایر کشورها از جمله چین هم قرار گیرد. بخش فولاد چین مسئول 10 تا 20 درصد از تولید دی‌اکسیدکربن در این کشور است.

وزارت بازرگانی آمریکا اعلام کرد واشنگتن درحال مشورت با ژاپن و انگلیس در مورد مسائل مربوط به فولاد و آلومینیوم با تمرکز بر تأثیر تولید مازاد بر بازارهای جهانی این فلزات است.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *