رشد تعاملات تجاری روسیه و چین

کشور چین بعد از بروز اختلافات با آمریکا، تمام تمرکز و توان تجاری خود را به آسیا معطوف کرد. دولت چین برای گسترش حجم تجارت خود و افزایش ارزش یوآن، برنامه‌هایی را برای مبادلات تجاری خود با کشورهای همسایه تدارک دید و حتی اجرایی کرد. در حال حاضر قیمت یوآن در بازار ارز ایران با رشد 10 تومانی نسبت به روز گذشته، به محدوده 4 هزار و 315 تومانی رسیده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، ورونیکا نیکیشینا، رئیس موسسه دولتی مرکز صادرات روسیه، در یک کنفرانس آنلاین اعلام کرده که در سال جاری تجارت روسیه و چین رشد بسیاری سریعی داشت.

بیشتر بخوانید:

طبق اعلام نیکیشینا، در هشت ماهه اول سال میلادی جاری، گردش مالی این دو کشور 30 درصد بالا رفت و به مرز 86 میلیارد دلاری رسید. طی تابستان امسال هم تجارت ماهانه بین روسیه و چین رکورد 12 میلیارد دلاری را ثبت کرد. او امیدوار است که تا پایان سال 2021 این رکورد شکسته شود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

طبق اعلام رئیس مرکز صادرات روسیه، میزان صادرات چین به روسیه از ابتدای سال جاری تاکنون با رشد 27 درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته، در محدوده 43.5 میلیارد دلاری قرار دارد. وی یادآور شده که چین از سال 2010 شریک اصلی تجارت خارجی روسیه بوده و از سال 2008 بر واردات روسیه و از سال 2017 بر صادرات آن مسلط شده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *