وانگ ونبین: آمریکا دست از قدرت نمایی بردارد

َحادثه زیردریایی آمریکا در دریای چین جنوبی، مورد انتقاد چین قرار گرفته است. وزارت خارجه چین به آمریکا هشدار داد امکان بروز چنین اتفاقاتی در آینده نیز ممکن خواهد بود.

به گزارش تجارت ایران و چین، بازرسان نیروی دریایی آمریکا از برخورد یک شیء با زیردریایی خود در آب‌های دریای چین جنوبی در اکتبر خبر داده‌اند. در همین راستا وزارت خارجه چین نسبت به این موضوع واکنش نشان داد و گفت: امکان بروز چنین اتفاقاتی در آینده نیز ممکن خواهد بود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم و به نقل از اسکای نیوز منتشر شده، آمده است: سخنگوی نیروی دریایی آمریکا دراین‌باره گفت: تحقیقات به این نتیجه رسید که زیردریایی کنتیکات در حین عملیات در آبهای بین‌المللی در منطقه ایندوپاسیفیک با یک صخره دریایی ناشناخته برخورد کرده است.

آمریکا اعلام کرده است زیردریایی کنتیکات پس از این حادثه در آبهای مورد مناقشه در شرایط امن و ثابت قرار داشته که این موضوع باعث خشم مقامات چین شده است.

وانگ ون‌بین، سخنگوی وزارت خارجه چین با انتقاد از بیانیه آمریکا گفت: این کشور عمداً با ابهام درباره موقعیت این حادثه صحبت کرده است و احتمال ریسک نشت مواد هسته‌ای در کشورهای منطقه وجود دارد.

گلوبال تایمز به نقل از وانگ نوشت: مسئله کلیدی این است که ارتش آمریکا اعزام ناوها و هواپیماهای جنگی خود به هرکجا را متوقف کند و دست از قدرت‌نمایی و نقض امنیت کشورهای دیگر بردارد، در غیر این‌صورت چنین حوادثی بیشتر اتفاق خواهد افتاد.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *