۱۵ کشور آسیایی و حوزه اقیانوس آرام پیمان منطقه ای امضا کردند

15 کشور آسیایی و حوزه اقیانوس آرام پیمان منطقه‌ای مشارکت جامع اقتصادی (RCEP) امضا کردند. این توافقنامه در ماه ژانویه سال 2022 (دی ماه 1400) اجرایی خواهد شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، پیمان منطقه‌ای مشارکت جامع اقتصادی به امضای کشورهای استرالیا، ژاپن چین، کره جنوبی و 10 کشور حوزه آسیای شرقی یا آ سه آن رسیده است. این قرارداد در مهر ماه سال جاری به امضا رسید و قرار است در دی ماه 1400( ژانویه 2022) اجرایی شود.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

در گزارشی که توسط ایرنا وبه نقل از شبکه خبری «ان. اچ. کی منتشر شده، آمده است: پس از اینکه استرالیا و نیوزیلند اسنادی را به دبیرخانه آسه آن فرستادند و اطلاع دادند که روند داخلی این پیمان را تکمیل کرده‌اند مقامات وزارت خارجه ژاپن اعلام کردند که این شراکت روز اول ماه ژانویه/۱۰ دی ۱۴۰۰/ اجرایی خواهد شد.

کشورهای عضو این توافق نامه دارای کل جمعیت ۲.۲۷ میلیارد نفر، ۲۶ تریلیون دلار حجم کل اقتصادی و ۵.۲ تریلیون دلار حجم کل صادرات است که هر یک از این سه رقم تقریبا ۳۰ درصد از کل میزان جهان را تشکیل می دهد.

پس از اعتبار یافتن این توافق‌نامه، این منطقه به منطقه تجارت آزاد با بیشترین جمعیت شرکت کننده، متنوع ترین ساختار عضویت، بزرگ ترین پتانسیل توسعه و بزرگ ترین منطقه تجارت آزاد جهان تبدیل خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *