افزایش استقبال مردم چین از یوآن دیجیتال

دولت چین اقدامات متعددی را برای افزایش قدرت یوآن به کار گرفته و بر همین اساس یوآن دیجیتال را معرفی و عرضه کرد. در حال حاضر ارزش یوآن در بازار ارز ایران با افزایش 30 تومانی نسبت به روز گذشته در محدوده 4 هزار و 365 تومانی قرار گرفت. برخی مقامات دولت چین مدعی هستند که تاکنون مردم استقبال خوبی از یوآن دیجیتال کرده‌اند.

به گزارش تجارت ایران و چین، آمارهای منتشر شده در نشست هفتگی فینتک هونگ کونگ نشان می‌دهد که علاقه بانک مرکزی چین به انتشار یوآن دیجیتال همواره رو به افزایش بوده و علائمی از کاهش سرعت فرآیند رو به تکمیل انتشار این ارزها دیده نمی‌شود.

بیشتر بخوانید:

به گفته مو چانگ چون، رئیس موسسه ارز دیجیتال بانک مرکزی چین، تعداد دارندگان حساب فردی ارزی دیجیتال یوآن در بانک‌های این کشور به 140 میلیون نفر افزایش پیدا کرده است. همچنین تاکنون شرکت‌ها هم نسبت به افتتاح 10 میلیون حساب ارزی یوآن دیجیتال اقدام کرده‌اند.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

این اتفاق در حالی رخ داده که یوآن دیجیتال چین هنوز به صورت رسمی منتشر نشده و تنها مراحل انتشار نسخه آزمایشی آن توسط بانک مرکزی این کشور رو به اتمام است. طبق اعلام قبلی قرار بود نسخه آزمایشی این ارز دیجیتال در 12 منطقه چین مورد استفاده قرار گیرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *