هفت ایده برتر تجاری در چین که تجار ایرانی باید بدانند

بسیاری از تجار ایرانی تمایل به تجارت با چین دارند، اما در برخی موارد به درستی نمی‌دانند که باید از کجا آغاز کنند. چین یکی از بهترین کشورهای دنیا جهت ایجاد کسب‌وکار است. تقریباً تمام شرکت‌های فورچون 500 مثل مایکروسافت، اپل، نوکیا، گوگل، اچ‌بی، فیس‌بوک و غیره در چین، فعالیت مؤثر دارند. با این حال، ممکن است سردرگمی‌هایی برای تاجران مثل کسب ایده تجاری مناسب جهت آغاز کسب‌وکار در چین به وجود بیاید. کارشناسان سایت تجارت ایران و چین، این مقاله را جهت رفع سردرگمی‌ها به رشته تحریر درآورده‌اند. در ادامه، به هفت ایده برتر تجاری در چین اشاره می‌شود:

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

بیشتر بخوانید:

10 نکته مهم آداب و رسوم تجارت در چین

5 نکته مهم و کاربردی برای توسعه تجارت با چین

1- فروش محصولات اتوماسیون صنعتی

تحقیقات اخیر ثابت کرده‌اند که شرکت فناوری نوآورانه «شنزن» با وجود کوچک بودن، موفق شده است به جایگاه برتری در حوزه ثبت اختراع و سودآوری برسد. پس، اگر خواهان تجارتی کوچک هستید، بازاریابی لوازم اتوماسیون صنعتی را جزء یکی از گزینه‌هایتان قرار دهید.

2- خدمات آموزش تکمیلی

خدمات تدریس خصوصی که اکثراً هم به صورت آنلاین برگزار می‌شوند، یک فرصت تجاری مناسب به شمار می‌رود.

3- عرضه محصولات بهداشتی

اقتضای زمان و شرایط محیطی باعث شده است چینی‌ها بیش از هر زمان دیگری نگران سلامتی‌شان باشند. مکمل‌ها و محصولات گیاهی و هم‌چنین محصولات مراقبت از پوست می‌توانند ایده فوق‌العاده‌ای باشند.

4- خدمات زیست‌محیطی بوم‌شناختی

این نوع کسب‌وکار شامل مهندسی منظره‌ی باغ، پروژه‌های توسعه جنگل و فضای سبز، کاشت نهال گیاهان و تحقیقات فناوری در زمینه بوم‌شناسی است.

5- نیم‌نگاهی به تجارت واردات و صادرات داشته باشید

کسب‌وکارهای کوچک موفق، معمولاً از تمام فرصت‌های تجاری داخلی و خارجی بهره می‌برند. فراموش نکنید که چین بزرگترین واردکننده و صادرکننده کالا در دنیا است.

6- راه‌اندازی شرکت داروسازی

صنعت داروسازی یکی دیگر از صنایع کلیدی و بسیار سودآور در چین است. اگرچه قبل از اینکه بتوانید اجازه تأسیس شرکت داروسازی داشته باشید، باید سختی‌هایی را برای دریافت مجوز به جان بخرید.

7- شرکت‌های مراقبت از پوست در حال جولان دادن هستند

هزاران کسب‌وکار کوچک در چین، مشغول ارائه خدمات در حوزه بهداشت و زیبایی هستند که بیشتر مشتری‌های آن‌ها، بانوان چینی هستند.

انتهای پیام

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *