افت شدید واردات نفت خام چین

افزایش قیمت‌ها و سخت‌گیری دولت چین به پالایشگاه‌های خصوصی، موجب شد تا واردات نفت خام چین به پایین‌ترین رقم خود در ماه اکتبر 2021 برسد.

به گزارش تجارت ایران و چین، واردات نفت خام چین به پایین‌ترین رقم خود از سپتامبر 2018 رسیده است. در ماه اکتبر واردات نفت خام چین ۳۷٫۸ میلیون تن معادل ۸٫۹ میلیون بشکه در روز گزارش شده که نسبت به ۹٫۹۹ میلیون بشکه در روز وارد شده در ماه قبل از آن و ۱۰٫۰۲ میلیون بشکه در روز وارد شده در سال گذشته کاهش داشته است.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم و به نقل از رویترز منتشر شده، آمده است: اطلاعات وزارت گمرک چین نشان می‌دهد بزرگ‌ترین واردکننده نفت خام دنیا 37٫8 میلیون تن نفت در ماه گذشته میلادی خریداری کرده که معادل 8٫9 میلیون بشکه در روز است.

چین در ماه سپتامبر 9٫99 میلیون بشکه در روز و در سال گذشته در همین دوره 10٫02 میلیون بشکه در روز وارد کرده بود.

بیشتر بخوانید:

اطلاعات گمرکی نشان می‌دهد واردات نفت چین از ابتدای سال جاری میلادی تا اولین ماه پاییز برابر با 425٫06 میلیون تن معادل 10٫21 میلیون بشکه در روز بوده‌است یعنی 7٫2 درصد کاهش سالانه.

واردات نفت خام چین برای دومین ماه پیاپی رو به کاهش بوده و این کاهش در بحبوحه افزایش 62 درصدی قیمت نفت خام در سال جاری میلادی صورت‌گرفته است.

بهبود اقتصادهای دنیا از بحران کرونا و برداشته شدن محدودیت‌های کرونایی تقاضا برای سوخت و در نتیجه قیمت نفت را بالا برده‌است.

سخت‌گیری‌های پکن در مورد تجارت غیرقانونی سهمیه‌های واردات نفت خام و محدود کردن مجوز واردات برای پالایشگاه‌های مستقل هم بر میزان خرید نفت این کشور تاثیر گذاشته‌است.

صادرات محصولات نفتی پالایش‌شده‌ چین هم 31٫8 درصد در ماه اکتبر نسبت‌به سال قبل کاهش داشته و به 3٫95 میلیون تن رسیده‌است.

واردات گاز طبیعی چین که شامل واردات از خط لوله و واردات گاز طبیعی مایع می‌شود 9٫38 میلیون تن در ماه اکتبر گزارش‌شده یعنی 24٫6 درصد بالاتر از سال گذشته میلادی.

ا

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *