خودرو برقی برند معروف چینی در راه بازار ایران

آیتو M5 خودرو برقی برند معروف چینی به احتمال زیاد به زودی به بازار ایران خواهد آمد. این خودرو در اولین روزهای سفارش گذاری در بازار چین رکورد فروش خوبی ثبت کرده است

به گزارش تجارت ایران و چین، اواخر سال ۲۰۲۱، یعنی در هفته های گذشته بود که کمپانی هواوی دومین محصول همکاری مشترک این غول تکنولوژی به همراه SERES را با نام آیتو M5 معرفی کرد. درست پس از معرفی این خودرو، خبرهایی غیر رسمی از گروه بهمن شنیده شد که قرار است این خودرو توسط این شرکت در بازار ایران عرضه شود.

بیشتر بخوانید:

چین یارانه خودروهای برقی را لغو می‌کند

جولان خودروهای برقی در چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری تحریریه منتشر شده است، از آن جا که با یک خودروی مدرن و تازه وارد طرف هستیم، ورود آن به بازار ایران را باید به فال نیک گرفت، چراکه معمولاً عرضه خودروها در ایران با مدل های قدیمی تر انجام می شود و به ندرت جدیدترین نسخه ها همزمان با بازار جهانی و یا حتا بازار چین در ایران عرضه شده اند.

نکته قابل توجه در مورد آیتو M5، ویژگی حرکتی این محصول برقی است. این محصول جدید گروه بهمن، یک خودروی برقی است که در آن از یک پیشرانه بنزینی ۱٫۵ لیتری هم استفاده شده است و این قوای محرکه صرفاً وظیفه شارژ باتری ها را بر عهده دارد و برای همین با کم ترین سطح آلایندگی و فشار در این خودرو کار می کند. نمونه پایه آیتو M5 به یک موتور برقی مجهز است که ۲۷۲ اسب بخار را با گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر تولید می کند. این نسخه شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت را برای این کراس اوور حدود ۲٫۲ تنی، در کم تر از ۷٫۵ ثانیه فراهم می کند. اما نمونه های جذاب آیتو به دو پیشرانه الکتریکی مجهز هستند که به ترتیب، ۴۲۸ و ۴۹۶ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۷۲۰ و ۶۷۵ نیوتن متر تولید می کنند و می توانند در محدوده ۴٫۵ ثانیه، شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر M5 را ثبت کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *