نگرانی چینی‌ها از تاثیر ٱمیکرون بر المپیک زمستانی

کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ همچنان به نظارت بر شیوع سویه جدید ویروس کرونا و ارزیابی تأثیر بالقوه آن بر مسابقات آتی ادامه می‌دهد..

به گزارش تجارت ایران و چین، و به نقل از کیودو، کمیته سازماندهی بازی‌های المپیک زمستانی پکن با انتشار بیانیه‌ای به نگرانی‌ها درباره شیوع ویروس ٱمیکرون و میزبانی این رقابت ها واکنش نشان داد. در این بیانیه آمده است:

ما از نزدیک در حال نظارت بر تاثیر این ویروس و همچنین مشاهده و ارزیابی تاثیر بالقوه آن بر بازی‌های المپیک هستیم. مایلیم به این نکته اشاره کنیم که اقدامات متقابل قوی علیه کووید برای اطمینان از برگزاری بازی‌های ایمن انجام خواهد شد و در عین حال کارهای مقدماتی را به طور موثر و در حد عالی پیش می‌بریم.  ما اعتماد، توانایی و عزم کامل داریم تا بازی‌های المپیک ۲۰۲۲ پکن را ساده، ایمن و عالی برگزار کنیم.

بیشتر بخوانید:

دروازه های المپیک زمستانی پکن فقط برای تماشاگران چینی باز می شود

چین اجازه جان گرفتن دوباره کرونا را نمی دهد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، کمیته برگزاری اعلام کرد که با همکاری کمیته بین المللی المپیک (IOC) و کمیته بین المللی پارالمپیک (IPC) اصول و اقدامات کافی برای مبارزه با این بیماری همه گیر را توسعه داده است. در ادامه این بیانیه آمده است: این اقدامات بر اساس آخرین تحقیقات در مورد ویروس، نظرات کارشناسان در داخل و خارج از کشور و هم‌چنین بهترین شیوه‌های کنترلی بوده است.

کمیته برگزاری، ورزشکاران را در مرکز توجه قرار می‌دهد و تلاش می‌کند تا امنیت آن‌ها را تضمین کند تا بتوانند رویاهای المپیک خود را تحقق بخشند.

چین روز دوشنبه ۲۲۳ مورد جدید کووید-۱۹ را گزارش کرد که بالاترین تعداد از مارس ۲۰۲۰ است. هم‌چنین مقامات چین روز شنبه اعلام کردند: اولین مورد ابتلا به سویه اُمیکرون کووید-۱۹ پیش از آغاز سال نو و افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی در پایتخت ثبت شده است. پیش‌تر نیز مواردی از ابتلا به اُمیکرون در سایر شهرهای بزرگ چین از جمله تیانجین گزارش شده بود.

ورزشکاران، مقامات و سایر پرسنل المپیک پس از ورود وارد یک محیط ایزوله و جدا از عموم خواهند شد، در حالی که هر کسی که واکسینه نشده باشد مجبور به قرنطینه ۲۱ روزه خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *