اطلاعیه اداره کل وزارت آموزش و پرورش در مورد “اجازه کار پاره وقت به دانشجویان بین الملل”

به منظور استانداردسازی مدیریت کار و تحصیل دانشجویان بین المللی در کالج ها و دانشگاه ها و بهبود بیشتر کیفیت و کارایی تحصیل در چین، وزارت آموزش و پرورش، وزارت امنیت عمومی، وزارت منابع انسانی و تامین اجتماعی و اداره ملی مهاجرت به طور مشترک “بیانیه کار-تحصیل دانشجویان بین المللی در کالج ها و دانشگاه ها” را تدوین کرده اند.

به گزارش تجارت ایران و چین، دانشجویان بین المللی داخل و خارج از محوطه دانشگاه حداکثر 8 ساعت در هفته و 40 ساعت در ماه اجازه کار دارند. در حین تعطیلات زمستانی و تابستانی نیز حداکثر 16 ساعت در هفته و 80 ساعت در ماه می توانند کار کنند.

بیشتر بخوانید:

10 دانشگاه مهم چین برای تحصیل در سال 2022 (ویدیو)

شرط حضور دانشجویان ایرانی در دانشگاه های چین

اصطلاح “کمک کار-تحصیل” همانطور که در این اقدامات ذکر شده است به فعالیت های عملی دانشجویان بین المللی اطلاق می شود که تحت سازمان و مدیریت موسسات و دانشگاه های آموزش عالی از اوقات فراغت خود برای دریافت حقوق قانونی از طریق کار استفاده می کنند و از آن برای بهبود یادگیری و بهبود شرایط زندگی خود استفاده می کنند.

فعالیت های کار و تحصیل در داخل و خارج از محوطه دانشگاه برای دانشجویان بین المللی تحت مدیریت یکپارچه و ساماندهی کلی موسسات و دانشگاه های آموزش عالی و مطابق با اصول داشتن ظرفیت اضافی برای مطالعه، درخواست داوطلبانه، اولویت کمک به فقرا و رعایت قانون انجام می شود. موسسات و دانشگاه های آموزش عالی باید قوانین اجرایی مربوطه را تدوین و روش‌های خاص کار-تحصیل را برای دانشجویان بین‌المللی، اختیارات و مسئولیت‌های بخش‌های عملکردی داخلی مربوطه را روشن کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *