قیمت نهضت ملی مسکن متری ۴.۷ میلیون تومان/چینی‌ها ‌هم احتمالا می‌آیند

سرپرست شرکت عمران شهرهای جدید با بیان اینکه طبق بررسی‌ها قیمت ساخت واحدهای نهضت ملی مسکن ۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان در هر متر مربع تعیین شده است گفت: اولویت ما در اجرای پروژه، سازندگان داخلی هستند ولی به منظور ارتقای تکنولوژی ساخت و کاهش سرعت اجرا مذاکراتی با شرکتهای چینی و ترکیه‌ای داشته‌ایم.

به گزارش تجارت ایران و چین، علیرضا جعفری درباره استفاده از چین برای تولید مسکن در ایران گفت: ما اعتقاد داریم مسکن باید با استفاده از ظرفیت سازندگان داخلی اجرا شود. به مجموعه های شرکتهای ساختمانی معتبر پیام  دادم که ” نگاه ما فعالیت سازندگان داخلی است” ولی نکته حائز اهمیت این است که باید ظرفیت رقابتی برای کیفیت و تکنولوژی ساخت داشته باشیم. در این رابطه باید از فناوریهای جدید  استفاده کنیم. اولویت ما با سازندگان  داخلی است ولی برای انتقال دانش و کسب تجربه از ظرفیتهای صنعتی‌سازی دنیا با شرکتهای خارجی از چین و ترکیه مذاکراتی داشته‌ایم که اعلام آمادگی کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

برخی از خانه‌های مسکن مهر راآسفالت کار ها ساخته اند

روزهای سخت در انتظار شرکت‌ های ساختمانی چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین به ظرفیت سرمایه‌گذاری ایرانیان خارج از کشور اشاره کرد و افزود: ما نگاهی هم به ایرانیان خارج از کشور داریم. امروز پروژه‌های مسکن دولتی از جذابیت کمتری در بحث سرمایه‌گذاری برخوردارند ولی در نگاه انبوه‌سازی می تواند جذاب باشد؛ بنابراین کسی که در نهضت ملی ورود می‌کند باید از یک عرق ملی برخوردار باشد. یعنی این نگاه را داشته باشد که برای کسانی مسکن تولید می‌شود که از توان کمتری برخوردارند که این نگاه در ایرانیان خارج از کشور دیده می‌شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *