دیدار وزرای ورزش ایران و چین در پکن

در حاشیه برگزاری بازیهای المپیک زمستانی، وزرای ورزش ایران و چین دیدار کردند.

به گزارش تجارت ایران و چین، ظهر امروز به وقت محلی، حمید سجادی، وزیر ورزش و جوانان ایران با وزیر ورزش چین که در عین حال رییس کمیته ملی المپیک این کشور هم محسوب می‌شود، دیدار کرد.

در این دیدار که رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک ایران هم در آن حضور داشت، دو طرف بر نحوه تعامل بیشتر، گسترش همکاری‌ها و تداوم ارتباطات ورزشی دو کشور تاکید کردند.

بیشتر بخوانید:

گشایش بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی با اعلام رهبر چین

مشعل المپیک زمستانی توسط ۲ ربات تحویل داده شد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، سجادی در خصوص این دیدار اظهار داشت: جلسه بسیار ارزشمندی با وزیر ورزش چین که همزمان رییس کمیته المپیک این کشور نیز است داشتیم و درباره تعاملات ۲ جانبه بین کشور ایران و چین گفت و گو کردیم. در این دیدار به طور رسمی از وی دعوت کردیم که به اتفاق دیگر همکارانشان برای شروع همکاری‌های ۲۵ ساله به ایران سفر کنند. هدف ما این است که در کنار عرصه‌های دیگر این تفاهم‌نامه، ورزش نیز بتواند همکاری‌های مشترک خود را با کشور چین شروع کند.

وزیر ورزش و جوانان افزود: در این جلسه همچنین صالحی‌امیری نیز حضور داشت و قرار شد در یکسری از رشته‌ها که ایران توانمند است به چین کمک کند و در رشته‌هایی که چین توانمندی دارد، برای توسعه آن رشته ورزشکاران این کشور به ایران کمک کنند.

سجادی با اشاره به صحبت‌های وزیر ورزش چین در این دیدار گفت: وی این قول را داد که صنعتگران و تولیدکنندگان ورزشی چینی از کشور ما بازدید داشته باشند و در تولید صنایع و تجهیزات ورزشی به ایران کمک کنند و در ساخت‌و سازها نیز مشارکت داشته‌ باشند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *