روسیه قرارداد ۲۵ ساله با چین امضا کرد

روسیه قرارداد ۲۵ ساله فروش نفت و گاز با چین به ارزش ۱۱۷.۵ میلیارد دلار امضا کرد. این قرارداد در جریان سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به چین برای حضور در افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی امضا شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، این قرارداد در جریان سفر ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه به چین برای حضور در افتتاحیه بازی‌های المپیک زمستانی امضا شد.

بیشتر بخوانید:

سفیر روسیه: اقدامات غرب ما را به چین نزدیک کرده است

حرکت چین و روسیه به استفاده از ارزهای ملی در توافقات تجاری

طبق گزارشی که در خبرگزاری انتخاب منتشر شده است، بر اساس قرارداد جدید، شرکت گازپروم روسیه سالانه ۱۰ میلیارد متر مکعب گاز اضافی به چین ارسال خواهد کرد که ارزش آن برای ۲۵ سال حدود ۳۷.۵ میلیارد دلار خواهد بود.

شرکت گازپروم قبلا هم قرارداد فروش سالانه ۳۸ میلیارد متر مکعب گاز به چین داشت که از سال ۲۰۱۹ آغاز شد و به تدریج افزایش می‌یابد. پارسال شرکت روسی یاد شده ۱۰.۵ میلیارد متر مکعب گاز از طریق خط لوله «قدرت سیبری» به چین تحویل داد. روسیه همچنین پارسال ۶ میلیارد متر مکعب گاز مایع (ال‌ان‌جی) به چین فروخته است.

به گفته گازپروم، این توافق گام مهمی در تقویت بیشتر همکاری‌های دوجانبه بین روسیه و چین در بخش گاز است. حجم گاز خط لوله روسیه به چین از طریق مسیر خاور دور به ۴۸ میلیارد متر مکعب در سال خواهد رسید.

شرکت روس‌نفت طی ۲۵ سال آینده ۱۰۰ میلیون تن نفت خود را از طریق قزاقستان به چین ارسال خواهد کرد که ارزش آن ۸۰ میلیارد دلار است.

به گفته یوری اوشاکوف، دستیار پوتین در کرملین، عرضه انرژی روسیه به چین به بالاترین حد خود رسیده است.

امضای قراردادهای جدید میان روسیه و چین در حالی است که روسیه هم‌اکنون یکی از تامین‌کننده‌های اصلی نفت و گاز چین است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *