بزرگترین خودروسازان چین در سال 2021

همزمان با شروع دومین ماه از سال 2022، انجمن خودروسازان چین، آمار نهایی از فروش 10 خودروساز بزرگ این کشور در سال 2021 را منتشر کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، براساس این آمار، میزان فروش خودرو در بزرگترین بازار خودروی جهان، کشور چین، بعد از سه سال نزولی، دوباره به روند صعودی رسیده و 3.8% بیشتر از سال 2020 شده است.

بیشتر بخوانید:

خودرو برقی برند معروف چینی در راه بازار ایران

افزایش قیمت مدل های چینی خودروسازی تسلا

طبق گزارشی که در خبر خودرو بانک منتشر شده است، گروه خودروسازی سایک (SAIC) با فروش بیش از 5.4 میلیون دستگاه، بیشترین فروش سال 2021 را به خود اختصاص داده است. گروه فاو (FAW) با 3.5 میلیون دستگاه و گروه دانگ‌فنگ (DFM) با 2.7 میلیون دستگاه، رتبه‌های دوم و سوم را کسب کرده‌اند.

یکی از نکات جالبی که در میان آمار فروش 10 خودروساز بزرگ چین وجود دارد، برای گروه خودروسازی بی‌وای‌دی (BYD) است. این شرکت به لحاظ تعداد فروش خودرو، با رقم 740 هزار دستگاهی خود، با اینکه در جایگاه نهم قرار گرفته است. اما همین شرکت، براساس نرخ فروش، با بیش از 73% افزایش فروش نسبت به سال 2020، بیشترین نرخ رشد فروش را به خود اختصاص داده و رتبه اول را گرفته است.

گروه خودروسازی جک (JAC) به لحاظ تعداد فروش خودرو، با بیش از 524 هزار دستگاه، با اینکه در رده دهم جدول فروش سالانه قرار دارد اما با این حال، گروه جک و گروه چانگان، تنها خودروسازانی بودند که توانستند به برنامه پیش‌بینی شده خودشان، دست پیدا کنند. گروه بی‌وای‌دی نیز که می‌توانست در سال 2021 به فروش 900 هزار دستگاهی دست یابد، در عمل کمتر از 750 هزار خودرو را فروخت و رتبه سوم را بدست آورد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *