شمار بینندگان تلویزیونی بازی‌های المپیک زمستانی پکن رکورد شکست

«یانیس اِخارکوس» مدیرعامل شرکت «سرویس‌های پخش تلویزیونی المپیک» (OBS) روز پنجشنبه 10 فوریه (21 بهمن) اعلام کرد شمار بینندگان تلویزیونی المپیک زمستانی 2022 پکن رکورد شکسته است.

به گزارش تجارت ایران و چین، شمار افرادی که در حال تماشای مسابقات پکن از وبسایت رسمی المپیک هستند تاکنون از 45 میلیون نفر فراتر رفته که نسبت به کل بازدید المپیک زمستانی قبلی یعنی «پیونگ چانگ 2018» نیز بیشتر است.

بیشتر بخوانید:

گشایش بیست و چهارمین دوره بازی‌های المپیک زمستانی با اعلام رهبر چین

مشعل المپیک زمستانی توسط ۲ ربات تحویل داده شد

طبق گزارشی که در خبرگزاری گیتی آنلاین منتشر شده است و به نوشته روزنامه چاینا دیلی المپیک زمستانی پکن در حال حاضر، بیشترین میزان بازدید در چین را به خود اختصاص داده است.

اخارکوس روز پنجشنبه در کنفرانس خبری که برای المپیک زمستانی پکن برگزار شد گفت: OBS در میانه محدودیت‌های کرونا اقدام به پخش زنده و ارائه محتوای دیجیتال به شبکه‌های تلویزیونی کرده است. فناوری‌های جدید از جمله فناوری UHD و HDR در حال حاضر در پخش زنده المپیک زمستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در عین حال از فناوری تکرار صحنه (پلی‌بک) سه بعدی برای نخستین بار در این بازی‌ها استفاده شده تا بینندگان با جزییات و حس حال زنده‌تری رقابت‌ها را دنبال کنند.

شرکت OBS در هفته اول مسابقات المپیک زمستانی بیش از 6 هزار ساعت محتوا در اختیار شبکه‌های تلویزیونی قرار داده که شامل هزار ساعت رویدادهای ورزشی و همچنین مجموعه‌ای از مصاحبه‌ها با ورزشکاران است. در مقام مقایسه، المپیک توکیو در مجموع 11 هزار ساعت محتوای بصری در اختیار بینندگان قرار داد.

به گفته مدیرعامل OBS شمار بینندگان المپیک زمستانی پکن در کشورهای دیگر از جمله ژاپن، ایالات متحده، کانادا و کره جنوبی نیز از رده بندی بالایی برخوردار بوده است.

وی افزود: این رقابت‌ها همچنین تا روز پنجشنبه دو میلیارد بازدید در پلتفرم‌های مختلف شبکه‌های اجتماعی به دست آورده است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *