چین: تحریم روسیه شرایط اوکراین را بدتر می‌کند

سخنگوی وزارت امور خارجه چین، روز سه‌شنبه در واکنش به اعلام آمادگی گروه 7 برای تحریم روسیه گفت: تحریم‌های یکجانبه علیه روسیه فقط موجب افزایش شکاف و بن‌بست در مسئله اوکراین می‌شود.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از خبرگزاری تاس، وانگ ونبین، سخنگوی وزارت امور خارجه چین گفت: در وضعیت فعلی، تحریم‌های یکجانبه فقط جدایی و تقابل را افزایش می‌دهد. چین از همه طرفین می‌خواهد پیرو رویکردی منطقی باشند تا بحران اوکراین حل و فصل شده و مشکلات از طریق گفت‌وگو و مذاکره برطرف شود.

بیشتر بخوانید:

دیدار نمایندگان چین و روسیه در امور کره شمالی

روسیه قرارداد ۲۵ ساله با چین امضا کرد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، وانگ ونبین افزود: در وضعیت فعلی، گمانه‌پردازی‌ها و اغراق‌ها درباره جنگ رفتار مسئولانه‌ای نیست. تحریم‌ها و فشار کمکی به خنثی‌سازی وضعیت نمی‌کند و ترویج تقابل گروهی ما را به جاده‌های قدیمی جنگ سرد می‌برد.

این سخنگو افزود: از همه طرفین می‌خواهیم به موضعی باز و عادلانه پایبند باشند تا به گفت‌وگو و مذاکره و همچنین اجرای صحیح توافقنامه‌های مینسک برای حل فوری بحران اوکراین.

وزرای دارایی 7 در 14 فوریه بر اعمال تحریم‌های جدید علیه مسکو اعلام آمادگی کرده و اعلام کرد که این تحریم ها عواقبی “گسترده و فوری” بر اقتصاد روسیه خواهند داشت. بر اساس این بیانیه، “هر گونه تجاوز نظامی بیشتر روسیه به اوکراین با پاسخی سریع و هماهنگ مواجه خواهد شد.”

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *