امارات قصد خرید جنگنده‌های چینی دارد

وزارت دفاع امارات اعلام کرد که این کشور قصد دارد با شرکت چینی « کاتیک » برای خرید ۱۲ جنگنده از نوع ( 15 L) قرارداد منعقد کند.

به گزارش تجارت ایران و چین، خبرگزاری رسمی امارات ( وام ) روز  چهارشنبه  به نقل از مدیر عامل شورای « اقتصاد توازن » که تدارکات و قراردادهای نیروهای مسلح و پلیس ابوظبی را مدیریت می کند اضافه کرد که امارات همچنین خرید ۳۶ فروند از این نوع جنگنده را در آینده را مد نظر دارد.

بیشتر بخوانید:

چین؛ شریک خرید سهام شرکت خط لوله نفت آرامکو امارات شد

چین و امارات نخستین کارخانه تولید واکسن کرونای چینی را در صربستان می سازند

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است،  « طارق عبدالرحیم الحوسنی » افزود: این معامله بطور خاص در چارچوب سیاست تنوع بخشیدن به منابع تسلیحاتی و نوسازی مستمر تشکیلات و یگان های نیروی هوایی و بطور عام نیروهای مسلح انجام می شود.

وی با بیان اینکه ما به مراحل نهایی مذاکرات با طرف چینی رسیده‌ایم و به زودی توافق نهایی منعقد خواهد شد، اظهار داشت: تنوع یکی از ویژگی‌های نیروهای مسلح امارات برای دستیابی به بهترین توانایی‌ها است تا نیازهای این نیروها برطرف و به اهداف استراتژیک خود دست یابند.

الحوسنی ابراز اطمینان کرد که شرکت چیینی کاتیک دارای فناوری پیشرفته است که می تواند در سطح جهان رقابت کند.

پیشتر نیز خبرگزاری « آسوشیتد پرس » روز ۱۳ فوریه از ورود جنگنده‌های F-۲۲ به امارات در واکنش به حملات موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به این کشور  خبر داد.

ژنرال « فرانک مکنزی » رئیس فرماندهی مرکزی آمریکا، پیشتر در جریان سفرش به امارات گفته بود که هواپیمای « اف-۲۲  » یکی از بهترین رادارهای نظارتی در جهان را در اختیار امارات قرار می دهد که قادر به  شناسایی اهداف از جمله موشک های کروز هجومی زمینی و پهپادها است.

خبرگزاری « آسوشیتدپرس » در آن زمان گزارش داد که جنگنده های «اف-۲۲ » رپتورز در پایگاه هوایی « الظفره » ابوظبی که میزبان حدود ۲ هزار سرباز آمریکایی است، فرود آمدند.

این خبرگزاری به نقل از ژنرال گرگ گیلوت فرمانده مرکز فرماندهی خاورمیانه نیروی هوایی آمریکا نوشت که وجود جنگنده های «اف-۲۲ » رپتورز دفاع کشورهای همپیمان ما را بیش از پیش قوی خواهد کرد و پیامی به نیروهای بی‌ثبات کننده خواهد فرستاد که آمریکا و شرکای آن متعهد به ایجاد صلح و ثبات در منطقه هستند.

ناظران سیاسی نظامی منطقه تغییر رویکرد امارات که یکی از همپیمانان آمریکا در منطقه به شمار می آید در تامین تسلیحات نظامی از چین که یکی از رقبای اقتصادی آمریکا در جهان به شمار می آید و واشنگتن و پکن طی سال های گذشته یکدیگر را به تلاش های اقتصادی علیه یکدیگر متهم کرده اند، جالب توجه می دانند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *