سفیر چین در ایران : “شرکت‌های چینی مشاغل زیادی در ایران ایجاد کرده‌اند”

چانگ هوا در وبینار «۵۰ سال روابط ایران و چین و نگاه به آینده» اظهار کرد: با هدایت رهبران دو کشور روابط ایران و چین به گسترش رسیده دو طرف پیشبرد روابط و تعاملات خود را حفظ کرده‌اند. ایران و چین در برابر کرونا به الگوی همبستگی تبدیل شدند. ایران از گذشته نقش کلیدی در جاده ابریشم داشته و در عصر جدید هم ایران و چین به شرکای راهبردی در کمربند و جاده تبدیل شده‌اند.

به گزارش تجارت ایران و چین، وی افزود:‌ چین برای سال‌های متوالی شریک اول تجاری ایران محسوب شده و ایران نیز از شرکای تجاری چین در خاورمیانه است و سرمایه گذاری چین در ایران نیز افزایش داشته است. شرکت‌های چینی مشاغل زیادی را در ایران ایجاد کرده و پرداخت مالیات آنها نیز افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید:

مجیدرضا حریری :مذاکره برای تاسیس دفاتر تجاری ایران و چین در نقاط مختلف دو کشور

مجیدرضا حریری ، رئیس اتاق ایران و چین:”دولت در تکاپوی تعیین پروژه های “

طبق گزارشی که در خبرگزاری اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین منتشر شده است، سفیر چین در ایران بیان کرد: موسسات چینی تلاش می‌کنند حضور و پشرفت خود را با پیشرفت اجتماعی در ایران گره بزنند همکاری دو کشور منافع زیادی برای ایران و چین به همراه آورده است.

وی افزود: در ماه مارس ۲۰۲۱ چین و ایران توافق همه جانبه را امضا و در ژانویه سال جاری وزرای خارجه چین و ایران آغاز این همکاری همه جانبه را اعلام کردند. این همکاری در حوزه‌هایی مانند انرژی، عمل و فناوری، تولید، پزشکی و بهداشت و همچنین توسعه زیرساخت‌هاست. همچنین توافقاتی در مورد همکاری در حوزه‌های فرهنگی مانند آموزش و پرورش، سینما و … شده است.

چانگ هوا خاطرنشان کرد:‌ ما باید برای این نیروی بالقوه همه تلاش خود را به کار بگیریم و پروژه به پروژه پیش برویم و از همکاری‌های خود به دستاوردهای بیشتری برسیم.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *