اجرای مقررات جدید استان گواندونگ درخصوص حمایت از حقوق سرمایه گذاران خارجی

بر اساس اطلاعات منتشر شده در کنفرانس خبری کمیته دائمی کنگره خلق استان گواندونگ در تاریخ 22 فوریه 2022، مقررات مربوط به حمایت از حقوق و منافع سرمایه گذاران خارجی در استان گواندونگ از اول مارس 2022 لازم الاجرا خواهد شد.

به گزارش تجارت ایران و چین، این اولین مقررات محلی است که حمایت از سرمایه‌گذاری خارجی در چین را هدف قرار داده و در راستای قانون سرمایه‌گذاری خارجی جمهوری خلق چین است که از اول ژانویه 2020 اجرایی شد.

بیشتر بخوانید:

مرکز بین المللی نوآوری شهر طراحی گواندوگ افتتاح شد

رتبه اول سرمایه گذاری 2020 سهم چین شد

این مقررات بر حقوق مالکیت معنوی، تنظیم استاندارد، پشتیبانی دولتی، همکاری فنی و شکایات خارجی به عنوان نگرانی های اصلی شرکت های خارجی تمرکز دارد. رفتار برابر با سرمایه گذاری خارجی یکی از نکات برجسته این مقررات است. این مقررات همچنین حمایت یکسان از شرکت‌های خارجی و داخلی را در زمینه‌های خاص مانند ترتیبات تأمین مالی دولت، پروژه‌های سرمایه‌گذاری دولتی، تأمین زمین، معافیت‌های مالیاتی، صلاحیت‌ها و مجوزها، تدوین استانداردها، درخواست پروژه، را مورد تأکید قرار می دهد.

تا پایان سال 2021 در مجموع 289 هزار شرکت خارجی با سرمایه گذاری 524 میلیارد دلار در گواندونگ تأسیس شده است. در سال 2021، 28.7 میلیارد دلار سرمایه گذاری خارجی جذب نمود که افزایشی 13.6 درصدی نسبت به سال 2020 را نشان می دهد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *