برنامه چین برای افزایش ۷ درصدی بودجه نظامی

بودجه نظامی چین در سال ۲۰۲۲ به میزان ۷.۱ درصد نسبت به سال قبل افزایش می‌یابد. نخست‌وزیر چین هم خواستار افزایش نوآوری نظامی به منظور حراست از حاکمیت، امنیت و منافع توسعه این کشور شده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از خبرگزاری رویترز، لی کچیانگ، نخست وزیر چین به ارتقای آموزش و آمادگی رزمی ارتش آزادی‌بخش خلق که در حال تولید طیفی از تسلیحات، از جنگنده تا ناوهواپیمابر است، متعهد شده است.

بیشتر بخوانید:

کسب رتبه دوم هوانوردی غیر نظامی به چین رسید

یورش 10 هواپیمای نظامی چین به منطقه پدافندی تایوان

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، این هزینه‌کرد نظامی به میزان ۱.۴۵ تریلیون یوان (۲۲۹.۴۷ میلیارد دلار) که امروز (شنبه) در چارچوب بودجه ملی منتشر شده است، از سوی همسایگان چین و در واشنگتن که نگران تقویت ارتش چین هستند، رصد می‌شود.

افزایش ۷.۱ درصدی امسال، هفتمین افزایش متوالی تک رقمی را نشان می‌دهد، اما سریع‌ترین روند از زمان پیشنهاد ۷.۵ درصدی برای سال ۲۰۱۹ است. این همچنین بالاتر از رشد اقتصادی کند هدف‌گذاری شده در حدود ۵.۵ درصد است.

چین نگران چالش‌هایی از جناح‌های مختلف است، از تایوان گرفته تا ماموریت‌های هوایی و دریایی آمریکا در دریای چین جنوبی مورد مناقشه و در نزدیکی جزایر تحت کنترل چین و مناقشه مرزی با هند.

نخست‌وزیر چین در جمع قانونگذاران کشورش گفت، امسال، دولت برای نوسازی سیستم‌های مدیریت لجستیک و دارایی‌های ارتش و ایجاد یک سیستم مدیریت تسلیحات و تجهیزات مدرن سریع‌تر حرکت می‌کند.

او افزود: ما به اصلاحات دفاع ملی و ارتش و تقویت ابتکارها در علوم و فناوری دفاعی ادامه خواهیم داد. دولت در تمامی سطوح از توسعه دفاع ملی و نیروهای مسلح حمایت می‌کند و بنابراین اتحاد میان ارتش و دولت و میان ارتش و مردم پای بر جا باقی خواهد ماند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *