سفیر چین: ووشو یکی از حلقه‌های مهم پیوند بین ایران و چین است

سفیر چین روز دوشنبه در تهران گفت: چین و ایران هزاران مایل از یکدیگر فاصله دارند، اما هنرهای رزمی ووشو به یکی از حلقه‌های مهم پیوند دهنده تبادلات فرهنگی بین ۲ کشور تبدیل شده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، «چانگ هوا» این اظهارات را امروز در آیین نخستین فستیوال ملی ووشو که در مجموعه بازار بزرگ ایران برگزار شد بیان کرد. وی افزود: هنرهای ووشوی چین از سابقه طولانی برخوردار است و  این یک میراث فرهنگی گرانبها است که به تدریج توسط ملت چین گسترش یافته و از نظر محتوا منحصر به فرد است. ووشو از چین نشات گرفته و متعلق به جهان است و ایران هم به فرهنگ سنتی چین، به ویژه ووشوی چینی علاقه‌ دارد.

بیشتر بخوانید:

آهنگریان: ووشو ورزش ملی چین است؛ این کشور سرمایه گذاری زیادی روی آن انجام داده است

همکاری مشترک فدراسیون ووشو ایران و چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، سفیرچین می‌گوید: چین و ایران هر ۲ دارای تمدن باستانی هستند و تاریخچه‌ طولانی در تبادلات دوستانه دارند. در سال‌های اخیر ووشو در ایران رونق گرفته و این ورزش‌ رزمی از محبوبیت بالایی در میان سالمندان، میانسالان و جوانان ایران برخوردار است. بسیاری از علاقه‌مندان به هنرهای رزمی ایرانی برای تحصیل و تمرین به چین آمده‌اند و ورزشکاران ایرانی در مسابقات مختلف بین‌المللی ورزش‌های رزمی به نتایج خوبی دست یافته‌اند.

وی همچنین گفت: بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ پکن با موفقیت به پایان رسید. چین به طور کامل به تعهد خود برای میزبانی بازی‌های المپیک عمل کرد و یک المپیک کم مصرف، ایمن و شگفت‌انگیز را به جهان ارایه کرد که با تحسین جامعه جهانی روبرو شد. پس از میزبانی موفقیت‌آمیز بازی‌های المپیک زمستانی پکن و پارالمپیک زمستانی، شهر هانگژو چین میزبان نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی در شهریور ماه ۱۴۰۱ خواهد بود که ووشو یکی از رشته‌های اصلی این بازی‌ها است.

سفیر چین اظهار داشت: شعار بازی‌های آسیایی هانگژو دل به دل – آینده، به این معنی است که مردم از سراسر جهان در صحنه بزرگ بازی‌های آسیایی حضور دارند. همچنین منعکس کننده دیدگاه وحدت، نزدیکی و سرزندگی خانواده بزرگ شورای المپیک آسیا و مشارکت در جنبش المپیک است. این شعار انتقال دهنده اعتماد به نفس و خوش‌بینی، نترسیدن از چالش‌ها و برآورده کردن انتظارات زیبا در کنار یکدیگر و همچنین روحیه المپیکی سریع‌تر، بالاتر، قوی‌تر و متحدتر، همسو با یکدیگر است. همچنین پیام‌آور آرزوی خوب و ایجاد جامعه‌ای با آینده‌ای مشترک برای بشریت خواهد بود. ایران کاروان عظیمی را برای حضور در بازی‌های آسیایی هانگژو اعزام می‌کند.

چانگ هوا اظهار امیدواری کرد: برگزاری نخستین دوره فستیوال ملی ووشو باعث آشنایی و علاقه بیشتر مردم ایران به این ورزش، ارتقای سطح مسابقات ووشوی ایران، آمادگی برای بازی‌های آسیایی و ترویج فرهنگ چین و ایران و ارتباط و تلاش بی وقفه شود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *