قرنطینه ۱۷ میلیون نفر در شهر شنژن چین

چین تمامی ۱۷ میلیون نفر ساکن شهر شنژن یکی از بزرگترین شهرهای خود را بعد از ۲ برابر شدن تعداد مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در سطح ملی، قرنطینه کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، روزنامه هنگ‌کنگ فارن پالیسی گزارش داد که تعدا مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ در چین به ۳هزار و ۴۰۰ نفر رسیده و نگرانی‌ها درباره رویکرد «کووید-صفر» پکن در مواجهه با بدترین شیوع ویروس کرونا طی ۲ سال گذشته افزایش داده است.

بیشتر بخوانید:

قرنطینه ۹ میلیون شهروند چینی با افزایش موارد جدید ابتلا به کرونا

بیش از یک میلیون چینی قرنطینه شدند

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، هاب جنوبی فناوری در شنژن به تمامی ساکنین این منطقه دستور داده تا برای مقابله با ابتلا به سویه امیکرون کرونا در خانه بمانند.

در اطلاعیه دولت چین در این خصوص آمده که این قرنطینه به همراه تعلیق حمل و نقل عمومی تا ۲۰ مارس ادامه خواهد داشت و برای اطمینان از جلوگیری شیوع این ویروس، سه دور آزمایش انجام خواهد گرفت.

دولت چین پیش از این منطقه مرکزی و اقتصادی شهر شنژن را قرنطینه کرده بود.

لین هانچنگ، مسوول بهداشت شنژن در یک جلسه توجیهی در این خصوص گفت: اگر پیشگیری و کنترل به موقع و قاطع از امیکرون تقویت نشود، این سویه به راحتی می‌تواند در جامعه و در مقیاس بزرگ شیوع پیدا کند.

شیوع بالای کرونا در چین باعث شده تا مقامات این کشور دست به تعطیلی مدارس در شانگهای زده و شهرهای مختلفی را در شمال شرقی این کشور قرنطینه کنند. ۱۸ منطقه در این کشور در حال مقابله با شیوع سویه‌های امیکرون و دلتا هستند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *