ارسال سومین محموله کمک های بشردوستانه چین به اوکراین

جمعیت صلیب سرخ چین اعلام کرد: سومین محموله کمک های بشردوستانه اضطراری را به جمعیت صلیب سرخ در اوکراین تحویل داده است.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از خبرگزاری «شین هوا»، چین محموله ای متشکل از شیر خشک برای کودکان و لحاف را از پکن به ورشو، پایتخت لهستان، ارسال کرده است. قرار است این محموله سپس به اوکراین فرستاده شود.

بیشتر بخوانید:

چین خواستار توضیح آمریکا درباره فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی در اوکراین شد

اوکراین: چین آماده اقدام برای پایان یافتن جنگ میان کی‌یف و مسکو است

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، دو محموله بشردوستانه چین پیش‌تر به اوکراین ارسال شده و از سوی انجمن صلیب سرخ اوکراین در میان افراد آواره و نیازمند توزیع شده است.

به گفته سازمان ملل متحد، از زمان آغاز جنگ در اوکراین تا امروز بیش از دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از اوکراینی‌ها کشور خود را ترک کرده اند.

بر اساس گزارش آژانس پناهجویان سازمان ملل، تا امروز، بیش از دو میلیون و  ۳۰۰ هزار نفر از اوکراینی ها کشور خود را ترک کرده اند و یک میلیون و ۹۰۰ هزار نفر دیگر نیز در داخل این کشور آواره شده اند.

«استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل بر این باور است: در زمان حاضر سه امر بسیار اهمیت دارد. باید از غیر نظامیان محافظت شود، انتقال امن کمک های بشردوستانه لازم است و ما باید یک سیستم برای ارتباط مداوم با طرف های درگیر داشته باشیم.

وی تصریح کرد: برنامه جهانی غذا اعلام کرده است که به شدت نگران تأثیر درگیری ها بر امنیت غذایی اوکراین و کاهش توانایی خانواده ها در مناطق درگیری برای تامین غذای خود است.

به گفته دوجاریک، صندوق کودکان سازمان ملل متحد نیز اعلام کرده است که در زمان حاضر بیش از یک میلیون کودک از اوکراین فرار کرده اند.

ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری روسیه دوشنبه ۲۱ فوریه (۲ اسفندماه) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو اعلام کرد که کشورش استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوگانتسک را به رسمیت می‌شناسد و در کاخ کرملین قراردادهای همکاری و دوستی را با سران این جمهوری‌ها امضا کرد.

پوتین بامداد پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفندماه) نیز در سخنرانی خود در تلویزیون ملی روسیه، از اقدام نظامی در منطقه دونباس خبر داد و از نیروهای اوکراینی خواست سلاح‌های خود را زمین بگذارند و به خانه‌های خود بروند.

همزمان با ادامه آتش جنگ در اوکراین، سیل واکنش‌های جهانی به این رویداد همچنان ادامه دارد و فشارهای دیپلماتیک و تهدیدها و تحریم‌های بین المللی علیه روسیه در حال افزایش است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *