وانگ یی بر حمایت چین از میانمار تاکید کرد

چین گفته است که از میانمار بدون توجه به اینکه اوضاع در این کشور چطور تغییر می‌کند، دفاع خواهد کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این جدیدترین حمایت بی چون و چرا از حاکمان نظامی در میانمار است که سال گذشته میلادی قدرت را در این کشور به دست گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

کمک شش میلیون دلاری چین به میانمار

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، خبرگزاری شینهوا گزارش کرد، «وانگ یی» وزیر امور خارجه چین روز جمعه به همتای میانماری خود “وونا مائونگ لوین” گفته بود: پکن همیشه میانمار را در جایگاه مهمی در دیپلماسی همسایگی خود قرار داده و خواهان تعمیق تبادلات و همکاری ها با این کشور است.

ارتش میانمار فوریه ۲۰۲۱ دولت مدنی آنگ سان سوچی، رهبر دموکراسی‌خواه این کشور را برکنار کرد و همچنان با مقاومت مردمی روبروست که به گفته برخی از کارشناسان سازمان ملل، یک جنگ داخلی نامیده می‌شود. دولت میانمار همچنین با اتهامات مربوط به “نسل‌کشی” از سوی دادگاه لاهه روبروست.

میانمار همچنین در واکنش به حمایت دیپلماتیک و کمک‌های دولت پکن، یک متحد وفادار برای چین در بلوک مجمع کشورهای جنوب شرق آسیا (آ.سه.آن) به شمار می‌رود.

وانگ یی همچنین ادامه داد: دو طرف باید همکاری بر روی کریدور اقتصادی چین-میانمار را تسریع بخشیده، پروژه‌های بزرگ را در این محور انجام دهند و همبستگی خود را در مقابله با کرونا تعمیق کنند.

وی افزود: چین بدون توجه به تغییرات اوضاع در میانمار از این کشور در حفاظت از تمامیت ارضی، استقلال و یکپارچگی قلمرو حمایت می‌کند و به دنبال یک مسیر توسعه مناسب با شرایط ملی این کشور است.

رهبر نظامیان حاکم بر میانمار در پی تصرف قدرت در این کشور و سرکوب خشونت‌آمیز اپوزیسیون، از حضور در نشست‌های آ.سه.آن منع شده است؛ اقدامی که با انتقاد میانمار مواجه شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *