ادعاهایی درباره “حملات سایبری گسترده‌” چین علیه اوکراین قبل از حمله روسیه

براساس گزارش‌های اطلاعاتی، هم‌زمان با اینکه روسیه در حال آماده‌سازی حمله به اوکراین بود، چین یک “حمله سایبری بزرگ” را علیه امکانات و تجهیزات هسته‌ای و نظامی اوکراین انجام داد.

به گزارش تجارت ایران و چین، به گفته سرویس امنیتی اوکراین، بیش از ۶۰۰ وب‌سایت که به موسسات کلیدی و اصلی متعلق هستند، از سوی “دولت چین” هدف قرار گرفته‌اند.

بیشتر بخوانید:

چین خواستار حمایت جامعه جهانی از مذاکرات صلح روسیه و اوکراین شد

چین خواستار توضیح آمریکا درباره فعالیت‌های نظامی-بیولوژیکی در اوکراین شد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است به نقل از روزنامه دیلی تلگراف، در حالی که چین هرگز “حمایت آشکاری” از حمله روسیه به اوکراین انجام نداده است، اما این یادداشت‌های اطلاعاتی جدید می‌تواند به‌عنوان “همکاری” چین با روسیه در پشت صحنه این حمله تلقی شود.

براساس گزارش‌های روزنامه تایمز، حملات سایبری چین پیش از پایان بازی‌های المپیک زمستانی ۲۰۲۲ شروع شد و در تاریخ ۲۳ فوریه به اوج خود رسید؛ درست یک روز قبل از اینکه روسیه به اوکراین حمله کند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه در اوایل ماه فوریه جهت دیدار با شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین به این کشور سفر کرد؛ سفری که وی در آن “روابط نزدیک و بی‌سابقه” بین دو کشور را تحسین کرد.

گزارش‌های جدید سرویس‌های اطلاعاتی حاکی از آن است که چین به دنبال “حمله سایبری گسترده‌ای” علیه دولت اوکراین، مرکز نیروهای دفاع مرزی، بانک ملی و راه آهن این کشور بوده است.

سخنگوی دولت انگلیس درخصوص حملات سایبری منتسب به چین گفته است: مرکز ملی امنیت سایبری بریتانیا به همراه شرکای بین‌المللی خود در حال تحقیق و تفحص پیرامون این ادعاهاست.

همچنین واشنگتن تیمی از کارشناسان امنیت سایبری را به اوکراین اعزام کرده تا درخصوص تقویت دفاعی این کشور به آن کمک کنند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *