تعطیلی بیش از نیمی از سینماهای چین

با شروع موج جدیدی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور چین، ۵۴ درصد از سینماهای این کشور بار دیگر تعطیل شدند.

به گزارش تجارت ایران و چین به نقل از هالیوود ریپورتر، سینمای چین از ابتدای شروع همه‌گیری کرونا توانسته برای دو سال پیاپی عنوان بزرگترین بازار سینمایی جهان را از آمریکا بگیرد بار دیگر به دلیل شیوع ویروس کرونا در این کشور ناگزیر به تعطیلی سالن‌های خود شد و بر اساس اعلام آمار منتشر شده هم اکنون ۵۴ درصد از ظرفیت سینمایی این کشور غیر فعال است.

بیشتر بخوانید:

چین چهارمین فیلم پرفروش جهان را ساخت

چین بزرگترین بازار سینمای جهان شد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» به کارگردانی «دیوید ییتس» از فیلمنامه‌ای نوشته «جی.کی. رولینگ» و «استیو کلاوز» جدیدترین فیلم هالیوودی است که در چین اکران شده و تنها به فروش ۹.۷ میلیون دلاری دست یافته است.

قسمت اول ازفیلم «جانواران شگفت‌انگیزین» در سال ۲۰۱۶ در چین اکران شد که به فروش آغازین ۴۰.۴ ملییون دلار دست یافته بود و دنباله آن نیز در سال ۲۰۱۸ توانسته بود در هفته نخست اکران در چین ۳۶.۶ میلیون دلار بفروشد.

«جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» سومین قسمت از مجموعه فیلم‌های دنیای جادوگری و در کل یازدهمین قسمت از فیلم‌های دنیای جادوگری هری پاتر محسوب می‌شود. در این فیلم بازیگرانی نظیر «ادی ردمین»، «کاترین واترستون»، «جسیکا ویلیامز» و «جود لا» به ایفای نقش پرداخته‌اند.

در ماه‌ها و سال‌های اخیر، فیلم‌های هالیوودی به‌طور آشکاری درآمد کمتری از محل گیشه سینمای چین داشته‌اند، اما مشخص نیست که عدم استقبال مورد انتظار از فیلم «جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور» در ادامه روند کاهشی علاقه چینی‌ها به فیلم‌های آمریکایی است و یا ناشی از تعطیلی مجدد بخشی از سینماها در این کشور است.

سینمای چین در سال ۲۰۲۱ با فروش ۷.۳ میلیارد دلاری، عنوان بزرگ‌ترین بازار سینمایی جهان را برای دومین سال پیاپی از آمریکا ربود. مجموع فروش سینمای چین در سال ۲۰۲۱ با افزایش بیش از ۱۰۰ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۰ همراه است اما همچنان ۲۶ درصد نسبت به آمار سال ۲۰۱۹ و گیشه پیش از کرونا کمتر است.

سینمای آمریکا که با چالش‌های به مراتب بیشتری در مقایسه با چین در مواجهه با کرونا در سال ۲۰۲۱ رو به رو بود، در سال گذشته میلادی ۴.۵ میلیارد دلار فروخت که این رقم ۶۰ درصد کمتر از آمار گیشه در دوران پیش از کرونا (سال ۲۰۱۹) است.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *