برگزاری یکصد و سی و یکمین نمایشگاه نمایشگاه واردات و صادرات چین (نمایشگاه کانتون)

یکصد و سی و یکمین نمایشگاه واردات و صادرات چین (نمایشگاه کانتون) پس از 10 روز برگزاری بصورت آنلاین در تاریخ 4 اردیبهشت ماه 1401 در گوانجو به کار خود پایان داد. در این رویداد بیش از 25 هزار غرفه‌دار داخلی و خارجی حضور داشتند و بیش از 2.9 میلیون نفر از آن بازدید نمودند.

گزارش تجارت ایران و چین، طبق آخرین آمار گمرک گوانجو در میان غرفه داران داخلی در این دوره از نمایشگاه کانتون، 18400 شرکت در سه ماهه اول سال 2022، بیش از 440 میلیارد یوان (67.7 میلیارد دلار) صادرات داشته اند که 6.8% نسبت به سال قبل افزایش داشت.

بیشتر بخوانید:

روند الکتریکی نمودن و هوشمندسازی خودرو در نمایشگاه بین المللی خودرو گوانجو

یکصد و سی امین نمایشگاه کانتون در گوانجو برگزار می شود

طبق گزارشی که در خبرگزاری اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین منتشر شده است، به لطف دیجیتالی‌سازی پیشرفته، تعداد زیادی بازدید و مذاکرات آنلاین در نمایشگاه کانتون انجام گردید و غرفه داران تحول دیجیتال را فعالانه پذیرفته اند. در این رویداد تکنیک‌های مختلفی برای تسهیل تجارت آنلاین مورد استفاده قرار گرفت.

لین هو، مدیر کل صنعت و تجارت گوانجو گفت: «پس از آزمایشات در دوره های قبلی، متوجه شدیم که هزینه نمایشگاه‌های آنلاین نسبتاً پایین‌تر است و فناوری‌هایی از جمله نمایش سه بعدی و واقعیت مجازی می‌توانند به نمایش بهتر محصولات ما کمک کنند». در این دور از نمایشگاه بیش از 200 فعالیت تبلیغاتی پخش زنده برگزار شد.

به گفته وانگ شوون، معاون وزیر بازرگانی چین، نمایشگاه آنلاین با روند توسعه اقتصاد دیجیتال مطابقت دارد و یک انتخاب عملی در پس زمینه همه‌گیری کووید-19 است.

صرف نظر از چالش ها، چین تلاش های همه جانبه ای برای ایجاد تعادل در رشد اقتصادی و کنترل همه گیر انجام داده است. همزمان با اجرای دقیق اقدامات پیشگیری از بیماری همه گیر، دولت های محلی در تمام سطوح برای اطمینان از جریان ثابت زنجیره های صنعتی و تامین و پیشرفت ثابت پروژه های بزرگ تلاش می کنند.

مشارکت اقتصادی جامع منطقه ای (RCEP) که حدود 100 روز پیش اجرایی شد، باعث رشد واردات و صادرات در میان شرکای تجاری چین شده است و بسیاری از شرکت ها از این فرصت برای گسترش بیشتر بازار استفاده می کنند.

بر اساس گزارش ویژه سال 2022 درباره وضعیت تجارت در جنوب چین، که توسط اتاق بازرگانی آمریکا در جنوب چین (AmCham South China) در 1 مارس منتشر شد، اکثریت قریب به اتفاق شرکت های ارزیابی شده چین را به عنوان یکی از مقصدهای سرمایه گذاری ترجیحی انتخاب می کنند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *