بازی‌های آسیایی هانگژو به تعویق افتاد

شورای المپیک آسیا(OCA) با انتشار بیانیه‌ای از تعویق بازی‌های آسیایی هانگژو خبر داد.

به گزارش تجارت ایران و چین، شورای المپیک آسیا در این بیانیه شرایط پاندمی کرونا در کشور چین و لزوم حفظ سلامت ورزشکاران شرکت‌کننده در این بازی‌ها را دلیل این تصمیم اعلام کرده است.

بیشتر بخوانید:

استرالیا به بازی‌های آسیایی چین ورزشکار اعزام نمی‌کند

تکلیف لباس‌های چینی برای کاروان ورزشی ایران مشخص شد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، پیش از این، نشریه South China Morning Post به نقل از شبکه تلویزیونی CCTV چین اعلام کرد که این تصمیم روز جمعه گرفته شده و دبیرکل شورای المپیک آسیا اعلام کرده که نوزدهمین دوره بازی‌های آسیایی که طبق برنامه قرار بود از ۱۰ تا ۲۵ سپتامبر(۱۹ شهریور تا سوم مهرماه) به میزبانی هانگژو برگزار شود، به تعویق افتاده و تاریخ جدید برگزاری این رویداد به زودی مشخص خواهد شد.

این خبر در حالی منتشر شده که روز پنجشنبه، بازی‌های یونیورسیاد نیز تا سال آینده به تعویق افتاد.

کشور چین مدتی است که با موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا و سویه جدید آن یعنی اُمیکرون مواجه شده است؛ شهر شانگهای در اواخر ماه مارس به یک‌باره وارد قرنطینه شد و تمام ۲۵ میلیون ساکن این شهر، مجبور به ماندن در خانه شدند. محدودیت‌های کرونایی همچنان در بخش‌های بزرگی از این شهر پابرجا است.

براساس اعلام شورای المپیک آسیا، تاریخ جدید برگزاری این رویداد، پس از هماهنگی با کمیته المپیک چین و کمیته سازمان‌دهی بازی‌های هانگژو ظرف یک ماه آتی اعلام خواهد شد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *