تشدید محدودیت‌های کرونایی در دو شهر بزرگ چین

مقامات دو شهر بزرگ چین که با شیوع بیماری کووید-۱۹ درگیر هستند از شهروندان خود درخواست کرده‌اند از تماس‌های اجتماعی اجتناب کنند.

به گزارش تجارت ایران و چین، مقامات دو شهر شانگهای و پکن امروز (دوشنبه) محدودیت‌های کروناویروس را برای ساکنان خود تشدید کرده اند که این اقدام نگرانیهای جدید و حتی پرسشهایی را در مورد قانونی بودن نحوه مقابله با این ویروس همراه داشته است.

بیشتر بخوانید:

با گسترش شیوع کووید، میلیون‌ها چینی قرنطینه شدند

اقتصاد یا کووید؛ کدامیک برای چین مهم‌تر است؟

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، در حالیکه مقامات چین با بدترین شیوع بیماری کووید از زمان آغاز همه‌گیری دست و پنجه نرم می‌کنند، مقامات پرجمعیت‌ترین شهر آن، شانگهای، اقدامات جدیدی را برای پایان دادن به موارد جدید ابتلا در خارج از مناطق قرنطینه تا اواخر ماه مه آغاز کرده‌اند.

اگرچه هیچ اطلاعیه رسمی منتشر نشده است، طی روزهای گذشته برخی از ساکنان چهار منطقه از شانگهای اخطاریه‌هایی دریافت کردند که بر اساس آن دیگر قادر به ترک خانه‌های خود نیستند. این اقدام بخشی از تلاشها برای به صفر رساندن موارد ابتلا به کروناست.

به گزارش خبرگزاری رویترز، پروفسور تانگ ژیوی که در دانشگاه علوم سیاسی و حقوق چین تدریس می‌کند، در مقاله‌ای نوشت که چنین اعمالی (از سوی مقامات محلی) غیرقانونی هستند و باید متوقف شوند. شانگهای باید الگوی خوبی برای کل کشور در مورد نحوه پیشگیری از کووید به روشی علمی و قانونی باشد. چنین اقداماتی فقط باید در شرایط اضطراری انجام شود.

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *