آمریکا معافیت گمرکی محصولات پزشکی چین را تمدید کرد

ایالات متحده آمریکا معافیت تعرفه های گمرکی بر محصولات پزشکی ساخت چین که برای رسیدگی به همه گیری کرونا استفاده می شود را تمدید کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، دفتر نماینده تجاری آمریکا اعلام کرد که این معافیت ها را به مدت ۶ ماه دیگر تا تاریخ ۳۰ نوامبر (۹ آذر) تمدید کرده است.

بیشتر بخوانید:

چالش اقتصادی آمریکا و چین

تجارت قوانین گمرکی

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، طبق اعلام این سازمان آمریکایی، معافیت از تعرفه‌های ۲۵ درصدی اعمال‌شده توسط دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری سابق در سال ۲۰۲۰ اعطا و متعاقبا تمدید شد، اما قرار بود این معافیت در تاریخ ۳۱ مه (۱۰ خرداد) منقضی شود. محصولاتی که تحت تاثیر تمدید معافیت قرار می گیرند شامل ماسک‌های صورت، دستکش‌های جراحی، روپوش‌های بیمارستانی و سایر محصولات و دستگاه‌های مرتبط هستند.

ترامپ در راستای جنگ تجاری با چین در آوریل ۲۰۱۸ (فروردین ۱۳۹۷) با انتشار فهرستی از حدود هزار و ۳۰۰ کالای چینی شامل تلویزیون، قطعات هواپیما و وسایل پزشکی اعلام کرد که قصد دارد با هدف برقراری عدالت تجاری میان دو کشور بر این کالاها تعرفه ۲۵ درصدی وضع کند.

در آن زمان وی بمنظور کاهش کسری تجاری بین آمریکا و چین تلاش کرد تا این فهرست را که تولید آنها مستلزم بهره‌مندی از سطح تکنولوژی بالایی است، محدود کند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *