عراق سومین صادرکننده بزرگ نفت خام به چین

داده های گمرک چین نشان می دهد که عراق سومین صادر کننده بزرگ نفت خام به پالایشگاه های دولتی این کشور در ماه میلادی گذشته (اردیبهشت) بود.

به گزارش تجارت ایران و چین از تارنمای خبری«شفق نیوز»، عراق در ماه مه گذشته ۴ میلیون ۶۸۷ هزار میلیون تن نفت به پالایشگاه های دولتی چین صادر کرده که برابر با ۳۴ میلیون ۲۱۵ هزار بشکه (معادل یک میلیون و ۱۰۳ هزار بشکه در روز) است.

بیشتر بخوانید:

قیمت نفت با امید به چین صعود کرد

نفت روسیه رقیب ایران در چین شد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، صادرات این مقدار نفت عراق در همسنجی با سال گذشته ۴.۵ درصد و در مقایسه با آوریل ماه پیش از آن (فروردین) ۱۴ درصد افزایش نشان می دهد.

در ماه مه گذشته روسیه با صادرات ۶۱ میلیون و ۴۶۶ هزار بشکه به عنوان بزرگترین تامین کننده نفت خام چین در رتبه نخست قرار گرفت و جایگاه عربستان سعودی را که در ماه های گذشته بیشترین صادر کننده نفت خام به چین بود را از آن خود کرد.

عربستان در این ماه با صادرات ۵۷ میلیون و ۸۶ هزار بشکه معادل ۷ میلیون و ۸۲ هزار تن در جایگاه دوم قرار گرفت.

بر پایه داده های آمار گمرگ چین، کشورهای امارات متحده عربی و عمان در رتبه های چهارم و پنجم صادرات نفت خام به چین در ماه مه جای گرفتند.

واردات نفت خام چین در ماه مه حدود ۱۲ درصد فزایش یافت و به ۱۰ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز رسید، در حالی که این میزان در سال ۲۰۲۱ به طور میانگین ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار بشکه در روز بود.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *