سرمایه‌گذاری برای تولید ۴۵۰ تـُن نانولوله‌کربنی تک‌جداره در چین

یکی از شرکت‌های مستقر در چین در حال سرمایه‌گذاری برای راه‌اندازی کارخانه‌ای به منظور تولید ۴۵۰ تن نانولوله‌کربنی تک‌جداره در سال است.

به گزارش تجارت ایران و چین، شرکت علم و فناوری تیانیا (Tiannai science and technology) اعلام کرد که قصد دارد در پروژه‌ای به منظور تولید سالانه ۴۵۰ تن نانولوله کربنی تک جداره با مجموع ارزش حدود ۱٫۲ میلیارد یوان سرمایه‌گذاری کند. این پروژه در سه فاز برنامه‌ریزی شده است که هر فاز با خروجی سالانه ۱۵۰ تن نانولوله کربنی تک‌جداره و مجموع خروجی سالانه ۴۵۰ تن نانولوله کربنی تک‌جداره است.

بیشتر بخوانید:

ثبات سرمایه گذاری خارجی عامل رشد یوآن

رتبه اول سرمایه گذاری 2020 سهم چین شد

طبق گزارشی که در خبرگزاري صداوسيما  منتشر شده است، قرار است یک شرکت تابعه در منطقه پنگشان در شهر میشان، استان سیچوان تاسیس شود تا در ساخت سالانه ۱۲۰۰۰۰ تن دوغاب رسانا با فناوری شرکت تیانیا سرمایه‌گذاری کند. انتظار می‌رود کل سرمایه‌گذاری این پروژه حدود ۲ میلیارد یوان باشد.

نانولوله‌های‌کربنی دارای کاربردهای متعددی هستند و در جوهرهای نانویی، کاتد باتری، کامپوزیت‌های ساختاری پیشرفته، فیلم‌های گرمایشی، الکترودهای شفاف، نانو دستگاه‌ها، نمایشگرها، حسگرهای شیمیایی، باتری‌ها و ادوات ذخیره‌سازی انرژی استفاده می‌شوند.

پیش‌بینی می‌شود بازار نانولوله‌های کربنی از ۸۷۶ میلیون دلار در سال ۲۰۲۱ به ۱۷۱۴ میلیون دلار در سال ۲۰۲۶ با رشد سالانه ۱۴٫۴ درصد بین سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۶ رشد کند. عامل محرکه در بازار نانولوله‌های کربنی خصوصیات مکانیکی ذاتی نانولوله‌های کربنی است که آن‌ها را به نانومواد جذابی در صنعت تبدیل می‌کند.

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *