تشدید وخامت بحران انرژی با ادامه فصل بدون بارندگی در چین

در گزارشی از نشریه بلومبرگ که به بررسی بحران انرژی سال جاری پرداخته آمده است با شروع فصل بارندگی در چین که بسیار کم رمق بوده بحران انرژی رو به وخامت می گذارد.

به گزارش تجارت ایران و چین از «بلومبرگ» در حالی که بارندگی های سنگین در جنوب چین منجر به بحران هایی از جمله امنیت مردم، تعطیلی مدارس و به بار آمدن خسارات و تلفات می شده است، اما دمای هوا بر اثر این بارش ها کاهش می یافت که منجر به استفاده کمتر از خنک کننده‌ها و افزایش ژنراتورهای نیروگاه های آبی می شد.

بیشتر بخوانید:

گرفتاری صدها هزار چینی در سیلاب

یک استان دیگر در چین قربانی سیل شد

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، از آنجا که هنوز نیروی آبی مهم‌ترین منبع انرژی بدون کربن در چین است و در کنار نیروی خورشیدی، باد و انرژی هسته ای انرژی تولید می کند اما به دلیل محدودیت های گسترش نقشه برداری رشد این منبع انرژی کاهش یافته است.

ژنراتورهای نیروگاه های انرژی تا پایان ماه مه ۱۸ درصد نسبت به سال گذشته افزایش داشتن چرا که بارندگی های زیاد موجب پر شدن ذخایر آبی و ۲ پروژه عظیم انشعابی از رودخانه «یانگتزه» بود.

همزمان با بارش باران هایی که منجر به پایین آمدن دمای هوا در جنوب چین شده، سال گذشته در ماه های مه و ژوئن با افزایش گرما به کمبود زغالسنگ منجر شده بود که موجب شد دولت مجبور به قطع برق کارخانه ها شود.

بدین ترتیب به نظر می رسد فصل های بدون بارندگی در چین، بحران انرژی را تشدید می کند.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *