ارتباط دیپلماتیک قوی با چین و روسیه لازمه «انتقال مسیر ترانزیت منطقه به ایران»

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: ارتباط دیپلماتیک قوی با چین و روسیه امکان استفاده از ظرفیت اقتصادی این کشورهای همسو برای انتقال جریان بار و مسافر به مسیر ایران بسیار مهم است.

به گزارش تجارت ایران و چین به نقل از محمدرضا رضایی کوچی، شناخت منطقی دولت از ظرفیت های ترانزیتی منطقه و جهان خوب ارزیابی می‌شود لذا از این حیث می‌توان به دولت نمره خوبی داد.

بیشتر بخوانید:

خط راه‌آهن چین-اروپا؛ مسیری جذاب برای تجارت بین المللی

8 نکته درباره طرح کمربند و راه چین و فرصت های آن برای ایران

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در مورد نقش رفت و آمدهای دیپلماتیک با سران کشورهای آسیای میانه در بازیابی جایگاه ترانزیتی ایران در منطقه و جهان گفت:از آنجایی که ترانزیت یعنی عبور از کشورهای مختلف همکاری دولت ها و تسهیل روابط نقش بسیار اساسی در این رونق اقتصادی دارد بر این اساس استفاده از ظرفیت‌های دیپلماتیک، استفاده از فرصت‌های نهادهای بین المللی و بهره مندی از مقررات و ضوابط جهانی نقشی اساسی و غیر قابل چشم پوشی در شکل گیری ترانزیت دارد.

وی تاکید کرد: با این وصف باید روابط بین کشورها برقرار شود،نظام حاکمیتی و دیپلماسی نیز بایدتسهیل امور و زمینه سازی برای فعالان عرصه حمل و نقل بین المللی را در دستور قرار دهند.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مشکلات و موانع ترانزیتی از دولت‌های قبل به ارث رسیده، تاکید کرد: اکنون در مسیر تحقق این درامد  ۲۰ میلیارد دلاری از محل ترانزیت نیستیم. اما مهم اراده و هدفگذاری دولت سیزدهم برای این موضوع است که هم قابل تقدیر و هم شدنی است.

رضایی کوچی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ظرفیت‌های اساسی برای بدست اوردن نقش ترانزیتی واقعی خود در منطقه و جهان دارد، تصریح کرد: پهناوری ایران موجب می‌شود حمل بار در مدت بالایی در کشور انجام شود که این امر موجب افزایش سهم ایران از درآمدهای ترانزیتی خواهد شد.

وی تاکید کرد: همجواری با ۱۵ کشور با جمعیت ۴۰۰ میلیونی که علاوه بر افزایش مبادی ورود و خروج، نیاز باراندازی بازار بزرگی را تامین می‌کند و علاوه بر این دسترسی به ابهای آزاد، جمهوری اسلامی را با کلیه کشورهای جهان دارای مرز مشترک نموده است.

رییس کمیسیون عمران مجلس امنیت بالای راه‌ها و جاده‌های ایران را در جهان بی نظیر خواند و گفت: هزینه حمل پایین، بهره‌مندی از هر چهار شیوه حمل و نقلی و امکان حمل و نقل ترکیبی، داشتن نیروی انسانی تربیت یافته از نقاط قوت حمل و نقل در ایران است.

رضایی کوچی تصریح کرد: ارتباط دیپلماتیک قوی با کشورهای مهم و موثری مانند چین و روسیه وامکان استفاده از ظرفیت اقتصادی این کشورهای همسو برای انتقال جریان بار و مسافر به مسیر ایران بسیار مهم است.

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *