چین ساخت قوی‌ترین سامانه راداری جهان را آغاز کرد

مقامات پکن از ساخت قوی‌ترین سامانه راداری جهان با هدف تقویت امنیت زمین در برابر برخورد سیارک‌ها خبر دادند.

به گزارش تجارت ایران و چین به نقل از تارنمای روزنامه “گلوبال تایمز”، چین در اقدامی برای ایفای نقش فزاینده در تلاش‌های جهانی با هدف حفاظت از سیاره زمین، شروع به ساخت یک مرکز رصد فعال فضایی در جنوب‌غربی این کشور کرده که به گفته مقامات این کشور وسیع ترین سامانه راداری جهان است. مقامات پکن هدف از این اقدام را تقویت قابلیت دفاعی خود در برابر سیارک‌های نزدیک به زمین عنوان کرده‌اند.

بیشتر بخوانید:

چین برای حفاظت از محیط زیست قدم برداشت

چینی ها زمین را نجات می دهند

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایرنا منتشر شده است، سرپرست این پروژه در خصوص اهداف این طرح اعلام کرده که رصد سیارک‌ها با وضوح بالا در فاصله ۱۵۰ میلیون کیلومتری انجام می گیرد.

این طرح با عنوان “فویان” پس از اعلام چین در ماه آوریل (فروردین) مبنی بر ساخت یک سامانه نظارتی و دفاعی سیارک‌های نزدیک زمین برای مقابله با تهدید برخورد سیارک‌ها به فضاپیماها و کمک به حفاظت از امنیت زمین و نسل بشر انجام می‌شود.

«ژانگ رونکچیو» طراح ارشد ماموریت کاوشگر مریخ “تیان وی۱” در ماه می (اردیبهشت) به رسانه ها اعلام کرد که “تیان ون ۲” هم وارد مرحله تحقیق و توسعه نمونه اولیه خود شده و انتظار می رود تا سال ۲۰۲۵ به فضا پرتاب شود.

ماموریت تیان ون دو، ۱۰ ماه به طول می انجامد و طی آن کاوشگر مشاهدات و همچنین بازگرداندن نمونه‌های سیارک نزدیک به زمین را انجام خواهد داد.

در حال حاضر، دو رادار از چهار رادار مورد نیاز برای این طرح در جنوب غربی چین ساخته شده و انتظار می رود تا سپتامبر سال جاری (شهریور) به بهره برداری برسد.

گفته می شود این سامانه راداری برای رصد اعماق فضا، فاصله کامل زمین تا ماه را پوشش می دهد، زیرا ماه تنها حدود ۴۰۰ هزار کیلومتر با سیاره ما فاصله دارد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *