افزایش سیستم‌ عامل‌های داخلی چین برای کاهش وابستگی به ویندوز و مک

چین در آخرین تلاش خود برای از بین بردن اتکای این کشور به سیستم‌ عامل‌های خارجی مانند مایکروسافت ویندوز و MacOS اپل، یک پلتفرم جدید برای سرعت بخشیدن به توسعه سیستم‌عامل دسکتاپ خانگی ایجاد کرده است.

به گزارش تجارت ایران و چین،Kylinsoft، یکی از شرکت‌های تابعه شرکت دولتی چاینا الکتریکس، به تازگی به بیش از ۱۰ نهاد چینی، از جمله مرکز تحقیقات توسعه امنیت اطلاعات صنعتی ملی پیوست تا یک جامعه کد منبع باز راه‌اندازی کند. این برنامه که “openKylin” نام دارد، به برنامه نویسان اجازه می‌دهد تا کدهای کامپیوتری مربوط به سیستم عامل Kylin را منتشر و به اشتراک بگذارند.

بیشتر بخوانید:

سیستم عامل هارمونی را بیشتر بشناسید

افزایش تولید اپل خارج از چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری دفتر همکاری فناوری سفارت جمهوری اسلامی در پکن منتشر شده است، این اقدام در بحبوحه افزایش تنش بین ایالات متحده و چین انجام می‌شود و پکن در پی آن است تا تولید داخلی فناوری‌های کلیدی از نیمه‌هادی‌ها گرفته تا نرم‌افزار را تقویت کند.

تلاش چین برای ایجاد یک سیستم عامل داخلی رقابتی چندین دهه است که ادامه دارد و برخی از نامزدها و گزینه‌ها نیز در حال حاضر در بازار موجود هستند. Kylin در ابتدا توسط دانشگاه ملی فناوری دفاع ارتش توسعه داده شد که از سال ۲۰۱۴ مجوز Kylinsoft را برای کاربردهای تجاری صادر کرده است.

با این حال، این تلاش‌ها هنوز به راه‌اندازی هیچ سیستم چینی منجر نشده است که بتواند با مایکروسافت ویندوز رقابت کند که بازار را با سهم ۸۵ درصدی در چین رهبری می‌کند.

ویندوز در سطح جهانی، با سهم بازار حدود ۷۴ درصد، همچنان سیستم عامل دسکتاپ غالب باقی مانده است. MacOS اپل که در طول سال‌ها با استفاده از محبوبیت iMac و MacBook به طور گسترده‌تری مورد استفاده قرار گرفته است، سهمی در حدود ۱۵ درصد دارد.

سیستم‌عامل‌های مبتنی بر لینوکس که شامل اکثر سیستم‌های خانگی چین می‌شوند، سهم بازار کوچک اما پایداری را در سراسر جهان حفظ می‌کنند.

شبکه تلویزیونی دولتی CCTV چین نیز اعلام کرد که openKylin توسعه سیستم عامل های چینی را سرعت می‌بخشد.

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *