صادرات سوخت چین سقوط کرد

صادرات بنزین از سوی چین در نیمه اول سال میلادی جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۴۲ درصد کاهش پیدا کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، صادرات بنزین و دیزل از سوی چین با ادامه تلاش‌های مقامات چینی برای کاهش فروش خارجی سوخت‌ها و اختصاص سهمیه‌های صادرات کمتر به پالایشگرها، در نیمه اول سال ۲۰۲۲ کاهش پیدا کرد.

بیشتر بخوانید:

صادرات بنزین چین نصف شد

کاهش قیمت بنزین در چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، آمار گمرکی چین نشان داد صادرات بنزین در نیمه اول امسال در مقایسه با مدت مشابه سال ۲۰۲۱، به میزان ۴۲ درصد و دیزل به میزان ۸۴ درصد کاهش پیدا کرد.

شرکت مشاوره جی ال سی برآورد کرد صادرات سوخت چین ماه میلادی جاری با اختصاص سهمیه‌های صادرات جدید به پالایشگاه‌ها، بهبود پیدا خواهد کرد.

ابتدای ماه میلادی جاری، چین جدیدترین سهمیه‌های صادرات سوخت را برای پالایشگاه‌ها صادر کرد. مجموع سهمیه‌ها از ابتدای سال میلادی جاری تاکنون، ۳۹ درصد کمتر از مدت مشابه سال ۲۰۲۱ بوده است که نشان می‌دهد صادرات سوخت از سوی چین بعید است به حل کمبود در بازار جهانی سوخت کمک کند.

رویترز به نقل از منابع آگاه گزارش کرد مقامات چین جدیدترین سهمیه‌های صادرات سوخت به میزان پنج میلیون تن را تصویب کردند. این سهمیه برای درآمدزایی پالایشگاه‌ها از فروش در بازار صادرات کافی خواهد بود اما به حدی نخواهد بود که کمبود در بازار جهانی سوخت را برطرف کند.

چین امسال در نخستین سهمیه‌های صادرات که برای سال ۲۰۲۲ صادر کرد، مجوزهای صادرات سوخت را به میزان قابل ملاحظه‌ای کاهش داد و تمایل خود برای محدود کردن فروش خارجی سوخت و محدود کردن تولید بیش از حد پالایشگاهی را نشان داد.

صادرات چین پس از آغاز جنگ در اوکراین محدود شد و پکن به دلیل نگرانی از محدود شدن تامین نفت، از پالایشگاههای دولتی خواست توقف صادرات دیزل و بنزین را بررسی کنند.

بر اساس گزارش اویل پرایس، صادرات بنزین و دیزل از سوی چین در ابتدای سال میلادی جاری پایین‌تر از میانگین سال میلادی گذشته بوده است و همزمان، قرنطینه‌های کووید، در بهار به تقاضای داخلی برای سوخت لطمه زد و ذخایر داخلی را بالا برد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *