اولین قطار باری چین راهی آسیای مرکزی شد

شانگهای، اولین قطار باری چین-اروپا را به سمت آسیای مرکزی راه‌اندازی کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین و به نقل از چاینا، گمرک شانگهای گفت که قطار باری چین-اروپا با بیش از ۹۸۰ تن کالا از شانگهای به مقصد آلماتی قزاقستان حرکت کرد. حرکت این قطار بیانگر راه‌اندازی اولین قطار باری چین-اروپا از شانگهای به آسیای مرکزی است.

بیشتر بخوانید:

حرکت اولین قطار بین المللی باری از چین به مقصد ایران

راه اندازی قطاری که از شانگهای به هامبورگ می رود

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، به دلیل همه‌گیری کووید-۱۹ در سال جاری، شانگهای به‌طور موقت خدمات قطار باری چین-اروپا خود را به حالت تعلیق درآورده بود اما در ماه مه و در مواجهه با تقاضای شدید شرکت‌های تجارت خارجی این خدمات از سر گرفته شد.

در نیمه اول سال جاری، شانگهای حرکت ۱۲ قطار باری چین-اروپا را با ۱۱۶۶ TEU (واحد شمارش کانتینر است و معادل یک کانتینر ۲۰ فوتی محاسبه می‌گردد) و وزن محموله بیش از ۷۲۳۴ تن، به ارزش ۲۹۳ میلیون یوان (حدود ۴۳.۵ میلیون دلار) را مدیریت کرد.

شانگهای اولین قطار باری چین-اروپا خود را در سپتامبر ۲۰۲۱ راه‌اندازی کرد و در حال حاضر، این شهر دارای ۹ مسیر باری است که به ۱۳ شهر در پنج کشور در امتداد کمربند و جاده می‌رسد.

شانگهای تاکنون ۳۵ قطار باری چین-اروپا را با ۳۴۳۸ TEU کالا با وزن کل ۲۳هزار و ۶۰۰ تن به ارزش ۱.۰۲۴ میلیارد یوان راه‌اندازی کرده است.

 

 

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *