تایوان از شش جهت در محاصره چین

همزمان با سفر نانسی پلوسی به تایوان، ارتش آزادی‌بخش خلق چین (PLA) از آغاز برگزاری رزمایش‌هایی در اطراف جزیره تایوان خبر داده که طی آن از مهمات واقعی استفاده می‌شود.

به گزارش تجارت ایران و چین، تلویزیون مرکزی چین نشان داد که طی این رزمایش‌ها، جنگنده‌های رادارگریز جی-۲۰ (J-۲۰) شامگاه روز سه‌شنبه از روی باندی در فرودگاه بلند و همچنین پرتاب‌کننده‌های راکت و موشک نیز به حالت آماده‌باش درآمدند.

بیشتر بخوانید:

مانور نظامی چین در سواحل مقابل تایوان

واکنش جنگنده‌های تایوانی به نفوذ هوایی چین

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، براساس گزارش خبرگزاری شینهوا، ارتش آزادی‌بخش خلق چین همچنین پس از سفر نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، اعلام کرد که یک سری مانورهای نظامی با گلوله واقعی را هم از چهارم اوت شروع می‌کند که تا هفتم اوت ادامه خواهند داشت. همچنین این مانورها در شش منطقه مختلف که از همه جهات، جزیره تایوان را احاطه می‌کنند، برگزار خواهند شد.

پیشتر این خبرگزاری چینی اطلاعیه‌ای مبنی بر برگزاری مانورها و فعالیت‌های آموزشی ارتش آزادی‌بخش خلق چین منتشر کرد که در آن به مانور با گلوله واقعی و محاصره تایوان در شش منطقه دریایی و هوایی در شمال، شمال شرق، شرق، جنوب، جنوب‌غرب و شمال غرب اشاره داشت.

شی یی، سخنگوی جبهه شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین روز سه‌شنبه در بیانیه‌ای عنوان داشت: «رزمایش مشترک دریایی و هوایی در شمال، جنوب‌غربی و جنوب‌شرقی جزیره تایوان برگزار خواهد شد. همچنین، مانورهای گلوله و موشک واقعی در تنگه و در شرق جزیره تایوان که طی آن از گلوله‌های دوربرد استفاده خواهد شد، از دیگر مانورهای چین است که در اطراف این جزیره برگزار می‌شود.»

براساس همین گزارش، این بدان معناست که جزیره تایوان از “شش جهت توسط مانورهای ارتش آزادی‌بخش خلق چین محاصره خواهد شد.”

وی افزود: این عملیات، بازدارندگی سختی را علیه اقدامات منفی اخیر ایالات متحده و تنش‌های اصلی بر سر مسئله تایوان به دنبال دارد. همچنین، این مانورها برای نیروهای تجزیه‌طلب طرفدار “استقلال تایوان” که به دنبال استقلال این جزیره هستند، هشدار جدی را به همراه خواهد داشت.

چند ساعت پس از انتشار این بیانیه، تلویزیون مرکزی چین نشان داد که جنگنده‌های رادارگریز جی-۲۰ (J-۲۰) در این مانورها شرکت کردند.

گو ژونگ، معاون رئیس جبهه شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین گفت: این مانورها علاوه بر مانورهای گلوله واقعی و دقیق، شامل محاصره‌های مشترک، حمله دریایی، حمله زمینی و تصاحب برتری هوایی است. این مانورها، تسلیحات و تجهیزات را به طور جامع آزمایش خواهند کرد و همچنین سربازان برای هرگونه درگیری و بحران آماده می‌شوند. سربازان جبهه شرقی ارتش آزادی‌بخش خلق چین قادر هستند تا با هر نوع تحریکی مبارزه کنند

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *