راهکار چین برای تشویق به فرزندآوری

چین روز سه‌شنبه، ۱۶ آگوست، با هدف ترغیب خانواده‌ها به داشتن فرزندان بیشتر، امتیازات زیادی را اعلام کرد زیرا نرخ تولد در این کشور به پایین‌ترین حد خود رسیده و مقامات هشدار داده‌اند که جمعیت این کشور تا سال ۲۰۲۵ شروع به کاهش خواهد کرد.

به گزارش تجارت ایران و چین، به نقل از خبرگزاری فرانسه، پرجمعیت‌ترین کشور جهان با یک بحران جمعیتی قریب‌الوقوع مقابله می‌کند زیرا نیروی کار آن به سرعت در حال پیر شدن است. همچنین با کندی اقتصاد و ضعیف‌ترین رشد جمعیت در دهه‌های اخیر مواجه است.

 

بیشتر بخوانید:

چین تدابیر حمایتی از سیاست سه فرزندی را بهبود می بخشد

حمایت چین از قانون سه فرزندی

طبق گزارشی که در خبرگزاری ایسنا منتشر شده است، اگرچه پکن در سال ۲۰۱۶ به قانون تک‌فرزندی خود پایان داد و سال گذشته به زوج‌ها اجازه داد سه فرزند داشته باشند، نرخ زاد و ولد در طول پنج سال گذشته کاهش یافته است.

دستورالعمل‌های سیاستی که کمیسیون ملی بهداشت منتشر کرد، از دولت‌های مرکزی و استانی می‌خواهد که هزینه‌های مربوط به سلامت باروری را افزایش دهند و خدمات مراقبت از کودکان را در سراسر کشور بهبود بخشند.

آن‌ها از دولت‌های محلی می‌خواهند که «اقدامات فعال حمایت از باروری» از جمله ارائه یارانه‌ها، تخفیف‌های مالیاتی، بیمه درمانی بهتر، حمایت از آموزش، مسکن و اشتغال برای خانواده‌های جوان را اجرا کنند. تمام استان‌ها همچنین باید اطمینان حاصل کنند که تا پایان سال مهد کودک‌های کافی برای کودکان ۲ تا سه ساله فراهم می‌کنند تا کمبود شدید خدمات مراقبت از کودک را کاهش دهند.

شهرهای ثروتمند چین برای تشویق زنان به داشتن فرزندان بیشتر، اعتبارات مالیاتی و مسکن، مزایای آموزشی و حتی مشوق‌های نقدی اختصاص داده‌اند و آخرین دستورالعمل‌ها دنبال آن است که همه استان‌ها را به اجرای چنین اقداماتی سوق دهد.

بر اساس داده‌های اداره ملی آمار نرخ زاد و ولد در چین طی سال گذشته به ۷.۵۲ تولد در هر ۱۰۰۰ نفر کاهش یافت.

هزینه‌های بالاتر زندگی و تغییر فرهنگی با رشد افراد به خانواده‌های کوچکتر به عنوان دلایل کاهش تعداد نوزادان ذکر شده است.

مقامات بهداشتی اوایل این ماه هشدار دادند جمعیت چین تا سال ۲۰۲۵ شروع به کاهش خواهد کرد.

این مقاله رو با بقیه به اشتراک بذار:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *